Próby obciążeniowe na Centralnej Magistrali Kolejowej
W ramach projektu inwestycyjnego "Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie" PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny w Lublinie zmodernizował 22 obiekty inżynieryjne na południowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej, rozpoczynając tym samym wprowadzanie dużych prędkości w Polsce. W latach 2007 - 2009 na odcinku Psary - Góra Włodowska-Zawiercie mosty i wiadukty zostały dostosowane do jazdy pociągów pasażerskich z prędkościami 250 km/h i 300 km/h. Wprowadzenie takich prędkości wymaga przeprowadzenia pomiarów oddziaływania dynamicznego pociągów na konstrukcje nośne obiektów. W związku z tym od 30 listopada do 7 grudnia 2009 r. firma ASPEKT, przy współudziale Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Gdańskiej prowadziła próby z wykorzystaniem specjalistycznej aparatury pomiarowej i nowoczesnego taboru. Dwie lokomotywy Eurosprinter ES 64 U4 oraz dziewięć wagonów w porze nocnej wykonywały jazdy po zmodernizowanych obiektach z prędkościami 160, 180 i 200 km/h (w obu kierunkach). Wykonane próbne obciążenia dynamiczne potwierdziły, że konstrukcje obiektów spełniają przyjęte założenia do prędkości 200 km/h. Badania tego typu prowadzone były po raz pierwszy w Polsce, a dalsze testowanie tych konstrukcji nastąpi po zakupie taboru dostosowanego do jazd z wyższymi prędkościami.
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.