Powrót

Prace modernizacyjne w Małopolsce i aktualizacja kolejowego rozkładu jazdy od 1 września 2011 r.

Wprowadzenie nowego rozkładu jazdy jest konieczne, gdyż coraz więcej odcinków linii kolejowych objętych jest modernizacją, a to wymusza wyłączenie z ruchu jednego z torów, bądź czasowego zamknięcia szlaku i prowadzenia komunikacji zastępczej. Wszystkie zmiany, jakie zostały przyjęte w nowym rozkładzie, zostały opracowane wspólnie z zainteresowanymi przewoźnikami pasażerskimi i przez nich akceptowane. 1. Linia nr 8 Warszawa – Kraków. Na szlaku Niedźwiedź – Zastów prowadzone są prace, związane z odbudową skarpy
i likwidacją osuwisk po powodzi z roku 2010. Planowane są zamknięcia torowe: - tor nr 2 – 1.09.2011 r. – 29.09.2011 r., - tor nr 1 – 30.09. 2011 r.- 28.10.2011 r. 2. Linia nr 96 Tarnów – Leluchów. Od 1.06.2011 r. trwa modernizacja linii na odcinku Tarnów – Stróże, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. Zamknięcia torowe planowane od 1.06.2011 r. – 31.08.2011 r., zostały przedłużone do 30.09.2011 r. z  powodu intensywnych opadów deszczu w lipcu br., powodujących zalanie maszyn i wstrzymanie robót. Na czas zamknięć została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Planowane zakończenie inwestycji – grudzień 2011 r. 3. Linia E30 Kraków – Medyka. Projekt modernizacji linii jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – POIiŚ 7.1-30 Na odcinku od Krakowa do Rzeszowa zaplanowano szereg robót i zamknięć, których celem jest dostosowanie linii kolejowej do standardów europejskich. Rozpoczęły się już prace na szlaku Trzciana – Rudna, w kolejnych etapach planuje się m.in. rozpoczęcie robót w okolicach st. Podłęże, Biadoliny oraz w rejonie Tarnowa. Obecnie trwają prace przygotowawcze, składane są wnioski o uzyskanie decyzji lokalizacyjnych i pozwoleń na budowę. Warunkiem rozpoczęcia prac jest zakończenie procedur formalnych, związanych z ochroną środowiska oraz uzyskanie stosownych pozwoleń na budowę. 4. Przebudowa stacji Kraków Główny. Zadanie jest realizowane w ramach Projektu POIiŚ 7.3-7 „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej". Rozpoczęcie robót nastąpiło 4.04.2011 r. 18 lipca br. został przekazany do eksploatacji peron 1, a zamknięty został peron nr 3 ( jego otwarcie planowane jest w połowie października 2011 r.). Od 1.09.2011 r. zostanie oddana do użytku podróżnych nowa nawierzchnia połowy peronu nr 2. Zamknięta zostanie jednocześnie połowa peronu nr 4. Aktualnie trwa przebudowa i nadbudowa wind z peronów na płytę parkingową ( planowane zakończenie – grudzień 2011 r. ). We wrześniu rozpocznie się przebudowa przejścia podziemnego „Magda". Planowane zakończenie – grudzień 2011 r. 5. Linia nr 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka. Zadanie to również jest realizowane w ramach Projektu POIiŚ 7.3-7 „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej". Roboty rozpoczną się najwcześniej w drugiej połowie października, bez zamykania linii. Przewidywane są ewentualne ograniczenia na odcinku Wieliczka – Wieliczka Rynek. Planowane zakończenie robot – 31maj 2012 r. ( bez zmian). Oprócz zadań modernizacyjnych na liniach kolejowych, realizowane są również prace utrzymaniowo - naprawcze, które wymuszają aktualizację rozkładu jazdy pociągów. Dotyczy to szlaku Kraków Główny – Kraków Płaszów, gdzie w związku z naprawą wiaduktu przy ul. Miodowej  i wymianą rozjazdów w stacji Kraków Płaszów, zaplanowane są zamknięcia torowe : - tor nr 1 – od 1.09.2011 r. – 30.09.2011 r. - tor nr 2 – od 3.10.2011 r. do 28.10.2011 r.  

Informacje dla mediów

Dorota Szalacha

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrum Realizacji Inwestycji

Oddział w Krakowie

tel. 12/393-54-00, e-mail: d.szalacha@plk-sa.pl