Powrót

Poznań – Czempiń, trwają prace na torach

Podróżni zauważą oraz odczują zmiany dotyczące peronów. Po zakończeniu inwestycji, w oczekiwaniu na pociąg będą mogli skorzystać z nowych ławek, zamontowane zostanie także nowe oświetlenie. Wszystkie perony na trasie Czempiń – Poznań zostaną podwyższone do 76 cm. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują stacje w Czempiniu, Mosinie, Puszczykówku oraz Luboniu, a także przystanki osobowe w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej, Puszczykowie i Poznaniu Dębcu. 
Wszystkie przebudowane perony zostaną również dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach wybudowane zostaną specjalne pochylnie bądź windy na platformy. Dzięki temu z peronów bez przeszkód będą mogły korzystać m.in. osoby niepełnosprawne na wózkach inwalidzkich, osoby starsze, czy opiekunowie z dziećmi w wózkach.
Podniesienie komfortu podróży to jeden z celów projektu, drugim równie ważnym, jest wzrost bezpieczeństwa. Dla jego osiągnięcia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowały bardzo istotne prace na odcinku Poznań – Czempiń. Odbudowane i wybudowane zostaną obiekty inżynieryjne. W sumie będzie to 7 mostów, 14 przepustów, 8 przejść dla pieszych. Efektem wszystkich prac, od 2016 roku będzie skrócenie podróży z Czempinia do Poznania do 26 minut. 
Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym podniosą prace na przejazdach. Przebudowanych zostanie 17 skrzyżowań kolejowo - drogowych. W miejscu 12 będzie zmieniona organizacja ruchu - wybudowane zostaną 3 wiadukty kolejowe oraz 1 drogowy i drogi dojazdowe. 
W ramach inwestycji planowana jest także budowa 18 km ekranów akustycznych, które ograniczą hałas pochodzący z linii kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wybudują także urządzenia oczyszczające wodę z torów. W ramach działań związanych z ochroną środowiska, w ustalonych wcześniej lokalizacjach, powstaną przejścia dla zwierząt.
Aktualnie prowadzone są prace dotyczące pierwszego etapu inwestycji. Trwają roboty budowlane na szlakach Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań. Od października 2013 roku pociągi kursują już po jednym torze na szlaku Czempiń – Mosina oraz jednym Luboń – Poznań. Dobiegają końca prace  na sąsiednich torach. 
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt projektu nr POIiŚ 7.1-5.1 „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań” wyniesie 940,16 milionów PLN netto, z czego 667,16 milionów PLN netto pochodzić będzie ze środków Unii Europejskiej.

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 662114900