Powrót

Pociągiem wygodnie na Łasztownię i do parku przemysłowego w Dunikowie

Nowy przystanek Szczecin Łasztownia_fot. Bartosz Pietrzykowski (1)

Przystanek Szczecin Łasztownia (linia kolejowa nr 273 Wrocław – Szczecin) powstał przy ulicy Heyki, a przystanek Szczecin Dunikowo (linia kolejowa nr 351 Poznań – Szczecin) w pobliżu ulic Kobaltowej oraz Owsianej. Perony na obu przystankach mają odpowiednią wysokość, ułatwiającą podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Komfort oczekiwania na pociąg zapewniają wiaty i ławki. Energooszczędne oświetlenie LED umożliwia bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem, wyświetlacze i gabloty z rozkładami jazdy. Przystanek Szczecin Łasztownia jest dostępny dla wszystkich pasażerów dzięki windom. Na przystanku Szczecin Dunikowo bezpieczne przemieszczanie się między peronami umożliwia przejście pod torami, a osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się mogą korzystać z pochylni i ścieżek naprowadzających.

Na liniach kolejowych w stronę Gryfina, Stargardu oraz Goleniowa podróżni korzystają już z dwóch przebudowanych peronów na stacji w Gryfinie, peronów na stacji Szczecin Podjuchy, peronu nr 1 na stacji Daleszewo, peronu nr 2 na przystanku Czepino oraz z nowych przystanków: Goleniów Park Przemysłowy, Szczecin Żydowce oraz Szczecin Trzebusz. Wykonawca prowadzi obecnie prace na peronie nr 2 na stacji Daleszewo. Na stacji Gryfino wykonawca prowadzi prace remontowe w przejściu. Na stacji Szczecin Dąbie postępują prace związane z budową przejścia pod torami, które będzie prowadziło na drugą stronę stacji. Na przystanku Szczecin Zdroje wykonawca rozpoczął prace związane z przebudową peronu nr 1 i budową przejścia pod torami.

Na linii kolejowej nr 406 w stronę Polic wykonawca prowadzi prace torowe na odcinkach Szczecin Pomorzany – Szczecin Turzyn, Szczecin Turzyn – Szczecin Niebuszewo, Szczecin Niebuszewo – Szczecin Gocław oraz Szczecin Skolwin – Police. Prowadzone są również prace przy budowie peronów w lokalizacjach: Szczecin Pomorzany, Cmentarz Centralny, Szczecin Turzyn, Szczecin Żelechowa, Szczecin Drzetowo, Szczecin Golęcino, Szczecin Skolwin, Szczecin Skolwin Północny oraz Police.

Sprawniejsze podróże w aglomeracji Szczecińskiej

Inwestycja „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” zapewni sprawną komunikację kolejową w aglomeracji szczecińskiej oraz zwiększy dostęp do kolei. Będzie możliwy szybki przejazd pociągiem do domu, pracy i szkoły w stolicy Pomorza Zachodniego oraz w sąsiednich miejscowościach. Podróżni zyskają dostępniejsze perony na 27 zmodernizowanych lub nowych stacjach i przystankach Szczecin Pomorzany, Szczecin Turzyn oraz Police. Łączna wartość realizowanych przez nas robót inwestycyjnych wynosi ponad 700 mln zł. W chwili obecnej oczekujemy na podpisanie umowy o dofinansowanie z programu FEniKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko).

Zakończenie zasadniczych prac na linii kolejowej nr 406, w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police”, planowane jest do końca 2025 roku. Zakończenie inwestycji, wraz z uzyskaniem wymaganych decyzji i pozwoleń, planowane jest na przełomie pierwszego i drugiego półrocza 2026 roku.

Projekt „Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351” ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027

Kontakt dla mediów:
Bartosz Pietrzykowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 515736460