PLK zapewniają przejezdność trasy z Przemyśla do Malhowic i granicy z Ukrainą
![Linia nr 102 Przemyśl - Malhowice, nowy tor, w dali widać ostatnie prace na peronie, fot. Mieczysław Borowiec](/files/_processed_/b/e/csm_L._nr_102_Przemysl_-_Malhowice__nowy_tor__w_dali_widac_ostatnie_prace_na_peronie__fot._Mieczyslaw_Borowiec_2f8b0228cf.jpg)
PLK zakończyły realizację zasadniczych prac na trasie nr 102 Przemyśl – Malhowice - granica państwa. Po ostatecznych odbiorach, przewoźnicy będą mogli planować uruchamianie połączeń pasażerskich.
Linia nr 102 prowadzi z Przemyśla na południe do Malhowic, do granicy polsko-ukraińskiej. Długość tego odcinka wynosi 12 km. Ruch pasażerski funkcjonował do 1994 r. Linia jest wykorzystywana do wstawiania wagonów i lokomotyw na tory odstawcze na stacji Przemyśl Bakończyce. Dzięki wykonanym pracom stworzona została możliwość wykorzystania trasy w komunikacji do przejścia kolejowego z Ukrainą.
Na odcinku Przemyśl - Malhowice – granica państwa, PLK wykonały prace, które pozwolą przywrócić przejezdność trasy z maksymalną prędkością 60 km/h. Oprócz wymiany torów i rozjazdów na długości 12 km, wykonano remont peronów na stacji Pikulice oraz na przystankach Hermanowice i Malhowice. Sprawność i bezpieczeństwo na trasie zapewni również remont 9 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach: Przemyśl, Pikulice, Nehrybka, Hermanowice, Malhowice oraz 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów stalowych i 11 przepustów.
Remont, na zlecenie PLK, za ponad 47 mln zł netto wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków sp. z o. o. Prace są finansowane ze środków Spółki.