Powrót
z rozkładami jazdy. W najbliższym czasie planowana jest także zmiana oświetlenia. Kolejne etapy modernizacji obejmą perony IV, V i II. Zakończenie wszystkich prac na stacji Kraków Główny przewidziane jest na koniec maja 2012 r. Około 30 firm pracować będzie jeszcze przez najbliższych 10 miesięcy na docelowy wygląd obiektu. Utrudnienia z jakimi od czerwca borykają się podróżujący, utrzymają się na dotychczasowym poziomie. Po zakończeniu projektu stacja Kraków Główny będzie przystosowana do realizacji oferty przewozowej
z użyciem nowoczesnych zespołów trakcyjnych, szynobusów oraz wagonów, co wpłynie na skrócenie czasu odprawy pociągów i zwiększenie przepustowości. Zdecydowane zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury, z tytułu zastosowania technologii i elementów o wysokiej niezawodności
i trwałości oraz w wyniku likwidacji zbędnej infrastruktury, podniosą poziom obsługi pasażerów. Zadanie pod nazwą.: „Przebudowa stacji Kraków Główny wraz z robotami dotyczącymi organizacji węzła przesiadkowego" realizowane jest w ramach projektu „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej" (POIiŚ 7.3-7), który jest kluczowym elementem infrastruktury kolejowej i miejskiej, zarówno w skali miasta, jak i regionu. Pełni on również bardzo istotną rolę
w komunikacji dalekobieżnej (krajowej i zagranicznej) oraz regionalnej w transporcie pasażerskim. Położenie na przecięciu międzynarodowych korytarzy transportowych, w połączeniu z obsługą bardzo gęsto zamieszkałego obszaru aglomeracji Krakowa, tworzy bardzo duże, różnorodne i przecinające się potoki transportowe, wymagające odpowiedniego prowadzenia ruchu w poszczególnych gałęziach transportu zbiorowego. Istotne jest również przygotowanie odpowiedniej infrastruktury przesiadkowej. Projekt ma bezpośredni związek z obsługą podróżnych (m.in. turystów, mieszkańców, osób dojeżdżających do pracy i uczących się), którzy przebywać będą w Krakowie. W stacji Kraków Główny powstanie węzeł przesiadkowy, na którym podróżni będą mogli się przesiadać na miejską komunikację zbiorową. Dla wykonania projektu zostaną zastosowane materiały ograniczające hałas, drgania oraz wibracje. Wszystkie inwestycje będą wykonywane w technologii przyjaznej dla środowiska. Obraz dotychczasowych efektów modernizacji stacji Kraków Główny prezentuje fotorelacja.
Pierwszy zwiastun nowej jakości na stacji Kraków Główny – fotorelacja
Przejrzysty, jasny wystrój, nowoczesne tablice informacyjne, szklana ściana chroniąca pasażerów przed wiatrem i deszczem, to tylko niektóre rozwiązania zastosowane w celu ułatwienia i poprawy komfortu podróży. Niebawem pojawią się nowe, dostosowane obudową do obecnej infrastruktury tablicez rozkładami jazdy. W najbliższym czasie planowana jest także zmiana oświetlenia. Kolejne etapy modernizacji obejmą perony IV, V i II. Zakończenie wszystkich prac na stacji Kraków Główny przewidziane jest na koniec maja 2012 r. Około 30 firm pracować będzie jeszcze przez najbliższych 10 miesięcy na docelowy wygląd obiektu. Utrudnienia z jakimi od czerwca borykają się podróżujący, utrzymają się na dotychczasowym poziomie. Po zakończeniu projektu stacja Kraków Główny będzie przystosowana do realizacji oferty przewozowej
z użyciem nowoczesnych zespołów trakcyjnych, szynobusów oraz wagonów, co wpłynie na skrócenie czasu odprawy pociągów i zwiększenie przepustowości. Zdecydowane zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury, z tytułu zastosowania technologii i elementów o wysokiej niezawodności
i trwałości oraz w wyniku likwidacji zbędnej infrastruktury, podniosą poziom obsługi pasażerów. Zadanie pod nazwą.: „Przebudowa stacji Kraków Główny wraz z robotami dotyczącymi organizacji węzła przesiadkowego" realizowane jest w ramach projektu „Zintegrowany System Transportu Zbiorowego w aglomeracji krakowskiej" (POIiŚ 7.3-7), który jest kluczowym elementem infrastruktury kolejowej i miejskiej, zarówno w skali miasta, jak i regionu. Pełni on również bardzo istotną rolę
w komunikacji dalekobieżnej (krajowej i zagranicznej) oraz regionalnej w transporcie pasażerskim. Położenie na przecięciu międzynarodowych korytarzy transportowych, w połączeniu z obsługą bardzo gęsto zamieszkałego obszaru aglomeracji Krakowa, tworzy bardzo duże, różnorodne i przecinające się potoki transportowe, wymagające odpowiedniego prowadzenia ruchu w poszczególnych gałęziach transportu zbiorowego. Istotne jest również przygotowanie odpowiedniej infrastruktury przesiadkowej. Projekt ma bezpośredni związek z obsługą podróżnych (m.in. turystów, mieszkańców, osób dojeżdżających do pracy i uczących się), którzy przebywać będą w Krakowie. W stacji Kraków Główny powstanie węzeł przesiadkowy, na którym podróżni będą mogli się przesiadać na miejską komunikację zbiorową. Dla wykonania projektu zostaną zastosowane materiały ograniczające hałas, drgania oraz wibracje. Wszystkie inwestycje będą wykonywane w technologii przyjaznej dla środowiska. Obraz dotychczasowych efektów modernizacji stacji Kraków Główny prezentuje fotorelacja.
Informacje dla mediów:
Robert Kuczyński
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 47 321 47
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko