Powrót

Ogłoszono przetarg na sygnalizację w ramach modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku Czempiń - Poznań

Przedmiotem niniejszego zamówienia są prace w zakresie:
  • urządzeń sterowania ruchem kolejowym: stacyjnych, szlakowych, przejazdowych, Lokalnego Centrum Sterownia (LCS), Centrum Utrzymania i Diagnostyki (CUiD) oraz urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru  (DSAT);
urządzeń oraz sieci i instalacji teletechnicznych: transmisja, łączność, radiołączność, telewizja użytkowa;
  • niezbędnych elementów robót w branżach architektoniczno-budowlanej i elektroenergetycznej – dla zapewnienia optymalnej realizacji tego zadania inwestycyjnego, polegających głównie na przebudowie i adaptacji budynków nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, przystosowanie pomieszczeń dla lokalnego centrum sterowania, CUiD Poznań Główny II, przewidzianych w budynku nastawni wraz z instalacjami wewnętrznymi, budowa nowych strażnic przejazdowych wraz z instalacjami wewnętrznymi, posadowienie kontenerów srk i telekomunikacji.
  • usunięcia kolizji w niezbędnym zakresie.
Otwarcie ofert planowane jest na 20.09.2011 r, zaś realizacja zadania rozpocznie się w I kwartale 2012 roku, a zakończy pod koniec 2014 roku. Przedmiotowy odcinek linii E59 Czempiń – Poznań (32,2 km linii nr 271) położony jest na obszarze Województwa Wielkopolskiego i obejmuje:
  • Powiat Kościański:
  • Gmina Czempiń;
  • Powiat Poznański:
  • Gmina Mosina;
  • Gmina Puszczykówko;
  • Gmina Komorniki;
  • Gmina Luboń;
  • Miasto wojewódzkie Poznań.
Jeszcze w sierpniu 2011 r. ogłoszony zostanie kolejny przetarg w ramach modernizacji odcinka  Czempiń - Poznań, obejmujący roboty torowe i w branżach towarzyszących. Ponadto trwają już prace budowlane w ramach modernizacji linii kolejowej E59 na odcinku
od Wrocławia do granicy woj. dolnośląskiego, a kolejny projekt obejmujący linię kolejową E59
na odcinku Czempiń – granica woj. dolnośląskiego ruszy po 2014 roku. Główne cele modernizacji to:
  • dostosowanie linii do wymagań określonych w umowach międzynarodowych AGC i AGTC;
  • zmniejszenie zagrożeń środowiskowych i społecznych powstających jako skutek natężenia ruchu samochodowego na drogach;
  • poprawa usług przewozów pasażerskich i towarowych poprzez skrócenie czasu podróży i zwiększenie przepustowości linii;
  • stymulacja regionalnego i krajowego rozwoju gospodarczego;
  • zwiększenie stopnia ochrony środowiska, szczególnie w przypadku przewozów towarów niebezpiecznych;
  • uzyskanie poprawy bezpieczeństwa ruchu poprzez poprawę stanu infrastruktury kolejowej oraz eliminację zagrożeń na skrzyżowaniach z drogami publicznymi.
 

Informacje dla mediów

Robert Kuczyński

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Centrum Realizacji Inwestycji

tel.22 47 321 47

e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl


Zamówienie jest planowane do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.