Nowe przejście pod torami w Strzemieszycach dla większego bezpieczeństwa
Podróżni, mieszkańcy Dąbrowy Górniczej i rowerzyści korzystają już z wygodnego i bezpiecznego przejścia podziemnego w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Ze stacji pasażerowie mogą wyruszyć w podróż do Katowic, Sosnowca, Sławkowa, Olkusza czy Tunelu na linii do Kielc.
Z przejścia pod torami podróżni dostaną się na perony oraz przejdą na drugą stronę miasta. Obiekt jest zadaszony i wyposażony w pochylnie ułatwiające podróżowanie osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Udogodnieniem jest winda łącząca przejście podziemne z peronem. W przejściu i dojściach są ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą dla osób niewidomych i słabo widzących. Powstała też specjalna ścieżka dla rowerzystów. Zamontowane kamery monitoringu zwiększają poziom bezpieczeństwa. Przejście wyposażono w system informacji pasażerskiej - nagłośnienie, oświetlenie, czytelne tablice z opisem wyjść, kierunków jazdy pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały zadanie „Budowa przejścia podziemnego dla ruchu pieszo-rowerowego w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce” w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” we współpracy z Urzędem Gminy Dąbrowa Górnicza. Wartość zadania to 9,7 mln zł netto, w tym udział PLK SA to ok. 4,9 mln zł ze środków budżetowych.
Większe bezpieczeństwo w Dąbrowie Górniczej, w Gołonogu i Ząbkowicach
PLK SA wspólnie z miastem Dąbrowa Górnicza wybudowały bezpieczne przejście pod torami w stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
W Dąbrowie Górniczej pociągi jeżdżą po nowym wiadukcie, który zastąpił skrzyżowanie w poziomie szyn i zapewnia sprawne przejazdy kolejowe oraz bezpieczną komunikację drogową. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej korzystają też z przejścia podziemnego, które umożliwia dostęp do peronu w stacji. Dzięki wybudowanemu przejściu pieszo-rowerowemu pod torami przy ul. Konopnickiej przekraczanie torów jest bezpieczniejsze i wygodniejsze.
W Gołonogu wybudowano nowy wiadukt kolejowy, pod którym jest droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Dojście do peronów ułatwia nowe, bezpieczne przejście podziemne.