W dniu 22 listopada 2006 roku o godz. 12.00 w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
w Warszawie przy ul. Targowej 74 została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej i przetargowej w ramach projektu: „Modernizacja linii kolejowej E 65, odcinek Warszawa - Gdynia” (nr projektu FS 2004/PL/16/C/PT/006).
Wykonawcą dokumentacji będzie konsorcjum firm w następującym składzie:
- Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o., występujące w charakterze pełnomocnika konsorcjum oraz:
- Jacobs GIBB (Polska) Sp. z o.o. (Warszawa) - Centralne Biuro Projektowo - Badawcze Budownictwa Kolejowego „Kolprojekt” Sp. z o.o., - Biuro Projektów Kolejowych i Usług Inwestycyjnych Sp. z o.o. (Łódź) Wartość zamówienia wynosi 6 900 000 EUR (wartość umowy netto), w tym udział Funduszu Spójności stanowi 85% kosztów kwalifikowanych i wynosi 5 865 000 EUR. Termin wykonania prac przewidzianych umową upływa 7 maja 2008 r. Przedmiotem umowy jest przygotowanie dokumentacji projektowej oraz dokumentacji przetargowej w zakresie pozwalającym wykonać roboty budowlane związane z modernizacją linii E 65 na obszarze lokalnych centrów sterowania (LCS) w Gdańsku i Gdyni, tj. linii kolejowej nr 9 Warszawa - Gdańsk od km 315,700 do km 328,120 (odcinek Cieplewo - Gdańsk) oraz linii nr 202 od km 0,000 do 26,172 (odcinek Gdańsk Główny - Gdynia). Umowę podpisali: w imieniu wykonawców prokurenci BPK Poznań: Zdzisława Michalska i Wojciech Błasiński, a w imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. członkowie Zarządu: Teresa Zwiernik i Andrzej Trębicki. W 2004 r. zostało opracowane studium wykonalności modernizacji linii kolejowej E 65 na odcinku Warszawa - Działdowo - Gdynia. W opracowaniu tym przyjęto podział linii na 8 części realizacyjnych, którymi są odcinki objęte lokalnymi centrami sterowania (LCS) z siedzibami w Nasielsku, Ciechanowie, Działdowie, Iławie, Malborku, Tczewie, Gdańsku oraz Gdyni. Głównymi celami modernizacji odcinka Warszawa - Gdynia są: - przygotowanie infrastruktury technicznej linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC tj. prędkości pociągów zestawionych z taboru klasycznego w ruchu pasażerskim do 160 km/h a w ruchu towarowym do 120 km/h i nacisku na oś 225 kN; - przystosowanie linii do kursowania taboru z wychylnym nadwoziem z prędkością maksymalną 200 km/h; - spełnienie wymagań określonych w decyzji Komisji Europejskiej dotyczącej interoperacyjności podsystemów utrzymania, sterowania, infrastruktury, energii, ruchu kolejowego i taboru w transeuropejskim systemie dużych prędkości; - zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem; - umożliwienie zatrzymywania pociągów na torach dodatkowych bez konieczności zajmowania torów szlakowych, na co pozwoli zmodernizowany układ torowy na stacjach; - zwiększenie bezpieczeństwa na skrzyżowanie z drogami przez budowę nowych skrzyżowań dwupoziomowych, oraz wyposażenie pozostałych przejazdów w nowoczesną sygnalizację i nadzór wizualny; - poprawa jakości przewozów i wzrost efektywności wykorzystania linii kolejowej poprzez umożliwienie użycia nowoczesnych lokomotyw elektrycznych o mocy 6 MW oraz taboru z wychylnym nadwoziem, skrócenie czasu jazdy i zwiększenia przepustowości linii; - zachowanie dotychczasowych funkcji wybranych stacji z możliwością osiągnięcia przyszłej zwiększonej oferty przewozowej; - udoskonalenie połączeń poprzez transeuropejską sieć transportową TEN-T między krajami Europy Północnej a krajami Europy Południowej; - poprawa ochrony środowiska w obszarze prowadzonych robót budowlanych; - zmniejszenie zagrożenia oddziaływania ładunków niebezpiecznych na środowisko; - zdecydowane zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury z tytułu zastosowania elementów o wysokiej niezawodności i trwałości, uzyskanie poprawy oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów przez:
zwiększenie komfortu podróży,
skrócenie czasu podróży,
zwiększenie konkurencyjności kolei (prędkość i punktualność),
zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych.
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.