Międzynarodowy Związek Kolei – UIC popiera projekt budowy kolei dużych prędkości w Polsce

na wieloletnim doświadczeniu w budowie i eksploatacji Kolei Dużych Prędkości w Europie
i na świecie. Adaptacja tych rozwiązań w warunkach polskich da silny impuls do rozwoju technicznego i ekonomicznego rodzimej branży kolejowej, przyczyniając się znacząco
do podniesienia kwalifikacji zawodowych kadry naukowo - technicznej i menedżerskiej - stwierdził Marek Pawlik wiceprezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Podsumowaniem trzydniowego spotkania było seminarium zatytułowane „Koleje dużych prędkości – szansą dla Polski i Europy Centralnej" zorganizowane 16 listopada. W trakcie trzech sesji tematycznych poświęconych rozwojowi systemów KDP na świecie, intermodalności i przewozom KDP oraz technologiom planowanym dla KDP w Polsce, dyskutowali praktycy i naukowcy z całego świata. Swoje doświadczenia zaprezentowali przedstawiciele Japonii, Francji, Hiszpanii, Włoch i Niemiec, czyli krajów, w których od lat funkcjonują rozwinięte koleje high speed. W części panelu technicznego PKP Intercity przedstawiła przygotowania spółki do planowanego
od przyszłego roku wdrożenia jazdy z prędkością 200 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej
oraz aktualny stan realizacji zakupu pociągów zespołowych typu New Pendolino, które od 2014 roku pomiędzy Warszawą a Krakowem i Katowicami będą jeździły do 220 km/h.
Informacje dla mediów
Małgorzata Sitkowska
Rzecznik Prasowy
PKP Intercity
tel. +48 22 47 42832
m.sitkowska@intercity.pl
Robert Kuczyński
Dyrektor projektu
ds. komunikacji i planowania strategicznego
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrum Kolei Dużych Prędkości
tel. + 48 22 473 24 42
r.kuczynski@plk-sa.pl
Projekt 7.1-26 „Przygotowanie budowy linii dużych prędkości" ubiega się o współfinansowanie
ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
