Mazowsze: Tunel pod torami połączył Teresin z Paprotnią
Tunel pod torami nieopodal przystanku kolejowego w Teresinie ma już przebitą wewnętrzną ścianę. Tym samym połączone zostały dwie ulice - Świętego Maksymiliana Kolbego w Teresinie oraz ul. Szymanowską (droga powiatowa nr 3837W) w Paprotni. Inwestycja jest prowadzona przy utrzymaniu ruchu kolejowego. Wykonawca w trakcie budowy zdemontował pojedynczo tory kolejowe (najpierw tor nr 1, potem tor nr 2), pod którymi wybudował płytę nośną tunelu drogowego, a następnie je odtworzył.
Teraz wykonawca skupia się na dokończeniu najtrudniejszych prac ziemnych, przesunięciu koryta rzeki Teresinki oraz betonowaniu płyt dennych tunelu. Konieczna jest jeszcze izolacja ścian, aby na końcu wybudować dwa pasy ruchu dla samochodów o szerokości 6 metrów, oraz ok. 4 metrową ścieżkę pieszo-rowerową. Budowa obiektu ma zakończyć się w 2025 r.
Wartość przedsięwzięcia wynosi około 42 mln zł netto. Finansowe zaangażowanie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wynosi ok. 19,5 mln netto i jest planowany w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV”. Pozostałą część sfinansuje Powiat Sochaczewski. Projekt będzie ubiegł się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko FEnIKS.
Projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV” ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027”