Powrót

Krótsza podróż pociągiem z Gniezna do Trzemeszna

Pomiędzy Gnieznem a Trzemesznem PLK wymieni ponad 8 km torów, prawie 1400 podkładów i zamontuje 14 rozjazdów. Poziom bezpieczeństwa wzrośnie na 4 przejazdach kolejowo – drogowych dzięki montażowi automatycznych półrogatek i sygnalizacji świetlnej. 30 km torów zostanie wyprofilowanych tzn. dokładnie ułożonych wg planów i przygotowanych do wyższych prędkości. Przebudowana zostanie także sieć trakcyjna. Po wyremontowanych torach pociągi pojadą z prędkością 150 km/h. Czas przejazdu z Inowrocławia do Poznania skróci się o około 5 minut.

Dzięki pracom poprawi się także standard obsługi pasażerów na przystanku osobowym Jankowo Dolne. Perony zyskają nową nawierzchnię, wiaty peronowe, ławki, oświetlenie i małą architekturę. Zbudowane będą pochylnie, które ułatwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.  

Prace rozpoczęły się w maju i potrwają do grudnia br. Koszt, prawie 63 mln zł,  ponosi budżet państwa oraz PLK. Wykonawcą jest firma STRABAG S.A. i Zakład Robót Kolejowych DOM Poznań.


Konsekwentna poprawa sieci kolejowej 

Remont torów pomiędzy Gnieznem a Trzemesznem jest częścią dużego projektu modernizacyjnego na linii Poznań – Olsztyn. Zakończyła się już rewitalizacja 90 km trasy kolejowej z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego. To blisko 170 km nowych torów i 75 rozjazdów, 16 odnowionych obiektów inżynieryjnych, w tym 1 most i 6 wiaduktów kolejowych oraz nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pociągi pasażerskie jadą tam z prędkością do 120 km/h.

Koszt tej inwestycji to 264 mln zł. Finansowanie zapewnił Fundusz Spójności Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz budżet państwa.  

                                                                                      

Kontakt dla mediów:
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
zbigniew.wolny@plk-sa.pl
T: +48 61 633 14 49
T: +48 600 084 749