Krótka podróż i wygodniejsze perony na trasie Wrocław - Jelenia Góra
Aby dodatkowo skrócić podróż z Wrocławia w Sudety, PLK modernizuje tory między Wojanowem a Jeleną Górą. Przy niezmienionym rozkładzie jazdy trwają prace na jednym z dwóch torów. Zaplanowano odnowę wiaduktu oraz dwóch stalowych mostów. Jeden z nich to prawie 80.m przeprawa nad Bobrem. Przywrócenie obiektom inżynieryjnym dobrych parametrów da gwarancję płynnego i punktualnego kursowania pociągów. PLK przebuduje także przejazd kolejowo-drogowy, co poprawi bezpieczeństwo na styku toru i drogi. Na odnowionej, pozbawionej ograniczeń prędkości linii, składy pasażerskie przyśpieszą do 120 km/h.
Podróżni wygodniej wsiądą także do pociągów na stacji Wojanów. Budowany jest tu nowy 200.m peron. Obiekt będzie wyższy i wygodniejszy dla podróżnych. Zyska nową nawierzchnię, wiatę i czytelne oznakowanie. Zakończenie prac na odcinku Jelenia Góra – Wojanów zaplanowane jest w III kwartale br. Koszt ponad 20 mln zł.
Wygodne perony stacji Wałbrzych Miasto
Od grudniu 2014 r. na stacji Wałbrzych Miasto pasażerowie korzystają już z nowego peronu, 6 wiat i przejścia podziemnego. Osobom z organiczną mobilnością, cięższym bagażem, rowerami lub wózkami służą dwie nowe winy. Stacja, wraz z peronem, została wyposażona w nowy system informacji wizualnej i głosowej. Zrealizowane prace oraz m.in. modernizacja torów, i dwóch wiaduktów to wartość ponad 17,5 mln zł.
Szybko z Wrocławia do Jeleniej Góry
Skrócenie o 1,5 godz. czasu przejazdu z Wrocławia do Jeleniej Góry jest głównym efektem prowadzonej od kilku lat modernizacji linii. PLK wydała na ten cel ponad 400 mln zł. Pociąg, który jeździł ponad 3,5 h pokonuje teraz tę trasę w ciągu 2 godz. 10 min.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Rzecznik prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900