Kolej znów łączy Skarżysko-Kamienną i Łódź
![Pociąg pasażerski stojący przy peronie na stacji Końskie, fot. Mirosław Siemieniec](/files/_processed_/0/3/csm_Pociag_pasazerski_stojacy_przy_peronie_na_stacji_Konskie_fot._Miroslaw_Siemieniec_3ef1672847.jpg)
Od niedzieli, 12 grudnia po 12 latach przerwy między województwem świętokrzyskim i łódzkim wróciły pasażerskie połączenia kolejowe. PLK przygotowały perony na stacjach i przystankach na trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego do obsługi pasażerów.
Nowe perony z wiatami i ławkami wybudowano w Skarżysku Milica, Stąporkowie, Bliżynie, Końskich i Opocznie. Dojście na perony dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się ułatwiają pochylnie. Na peronach zamontowano oświetlenie i gabloty z informacją o rozkładzie jazdy.
Na kolejnych przystankach na trasie: Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Wąsosz Konecki, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Słomianka, Szadkowice, Bratków, Jeleń poprawiona została nawierzchnia peronów. Zamontowano wiaty, ławki, gabloty informacyjne i oświetlenie, by zapewnić podróżnym bezpieczne korzystanie z kolei.
W ramach zadania przebudowane zostały także odcinki torów w rejonie nowych peronów. Kierowcy korzystają z przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych w Końskich i Bliżynie.
Prace zostały zrealizowane w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska - Dębica, odc. Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (różne lokalizacje)”, projekt „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” i zadania uzupełniającego (Opoczno i Wąsocz Konecki). Wykonawcą prac o wartości 28,3 mln zł był PNUIK Kraków.