Bliżej lepszych podróży na linii otwockiej
Wykonawca rozpoczął przygotowanie terenu pod budowę kładki od strony ul. Chłopickiego na przystanku Warszawa Olszynka Grochowska. Prace wymagają zmian w dojściu na peron od ul. Chłopickiego. Na czas wykonania prac przygotowawczych dojście do peronu będzie możliwe od ul. Makowskiej. Nowy obiekt będzie wyposażony w schody i windy, które umożliwią wygodne podróże osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zakończenie budowy planowane jest w III kw.
Prowadzone są prace wykończeniowe na nowych przystankach, m.in. budowa wiat przystankowych, nawierzchni na peronach oraz dojść. Kontynuowane są prace związane m.in. z uruchomieniem systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. W sześciu nowych przejściach podziemnych wykonawca jest w trakcie układania płyt granitowych na ścianach i wykonywania posadzek.
Zlikwidowany został peron tymczasowy Warszawa Wawer i stary peron Warszawa Gocławek. W ich miejsce ułożono nowy tor i zawieszono sieć trakcyjną.
Dzięki prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacji linii kolejowej nr 7 między Warszawą Wschodnią a Warszawą Wawer, od grudnia 2023 r. pasażerowie korzystają z nowych i zmodernizowanych przystanków: Warszawa Grochów, tuż przy szpitalu na ul. Szaserów, Warszawa Gocławek, Warszawa Olszynka Grochowska oraz stacji Warszawa Wawer.
Inwestycja na linii otwockiej zwiększyła atrakcyjność i dostępność kolei w aglomeracji i regionie oraz na trasach dalekobieżnych. Cztery tory między Warszawą Wschodnią a Otwockiem umożliwiają rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego.
Inwestycja „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap IIa” odcinek Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer, o wartości ok. 422 mln zł netto, jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.