Powrót

Bezpieczniej na 40 przejazdach kolejowo-drogowych w województwie łódzkim

Kęszyce - przejazd kolejowo-drogowy fot. Łukasz Bryłowsk

Sprawniejsze kursowanie pociągów oraz wyższy poziom zabezpieczeń drogowych to efekty prac przeprowadzonych w ubiegłym roku na przejazdach kolejowo-drogowych w województwie łódzkim.

Bezpieczniejsze podróże koleją i środkami transportu drogowego przyniosła modernizacja przejazdów na linii Warszawa – Poznań. W ramach przebudowy odcinka Sochaczew – Żychlin zamontowano nowoczesne systemy przejazdowe obsługiwane przez pracowników PLK SA z lokalnego centrum sterowania (LCS) w Łowiczu. Nowe urządzenia, lepsze oświetlenie oraz kamery monitoringu zyskały skrzyżowaniach dróg z torami w Mysłakowie, Bednarach Kolonii, Sierzchowie i Kęszycach. Dwa przejazdy na ul. gen. Stanisława Klickiego w Łowiczu (na łącznicach między linią Poznań – Warszawa a linią Łowicz – Łódź) zostały zabezpieczone rogatkami oraz sygnalizacją świetlną. Dodatkowo na trasie łączącej Mazowsze z Wielkopolską, ze środków własnych PLK SA wykonała naprawę główną nawierzchni w Jackowicach i Bedlnie-Żbiwcu.

Wzrost bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym przyniosła modernizacja trasy Śląsk – Bałtyk na odcinku Działoszyn – Zduńska Wola Karsznice, która objęła 18 skrzyżowań dróg z torami oraz budowę 1 nowego przejazdu w miejscowości Kliny. Na całym odcinku zamontowano nowy system nadzoru nad ruchem kolejowym, który umożliwia zdalną kontrolę urządzeń z lokalnego centrum sterowania (LCS) w Zduńskiej Woli Karsznicach. W miejscowościach Sadowiec Pieńki, Antonina, Zalasy, Pierzyny Małe, Huta, Osina Mała, Gumnisko, Podrwinów, Olendry, Grądy Łazy wybudowana została samoczynna sygnalizacja świetlno-dźwiękowa ostrzegająca przed nadjeżdżającym pociągiem. Przejazdy w Trębaczowie i Tuchaniu wyposażono w kamery monitoringu. Nową nawierzchnię drogową i kolejową zyskały skrzyżowania z torami w Ruścu, Chorzewie i Dryganku Dużym.

Uzupełnieniem inwestycji realizowanych ze środków unijnych są prace finansowane ze środków własnych PLK SA.

Przejazd w Michałowie (na linii Kutno – Płock) wyposażono w rogatki oraz automatyczną sygnalizację ostrzegawczą. Dodatkowo powstał monitoring, który rejestruje sytuacje na styku kolei i drogi. Droga dojazdowa została poszerzona a na torach ułożone zostały nowe płyty przejazdowe. Lepszą widoczność zapewnia nowe oświetlenie LED.

Wygodne przejazdy przez tory na linii Warszawa – Katowice zapewnia kierowcom nowa nawierzchnia drogowa w Skierniewicach (ul. Kościuszki), Radomsku (ul. Piłsudskiego), Piotrkowie Trybunalskim (ul. Słowackiego), Makowie i Chrustach Nowych. Ułożono nowy asfalt, wymieniono szyny i podkłady, wykonano nowe odwodnienie.

Na linii Łódź – Dębica dwa przejazdy kolejowo-drogowe w Tomaszowie Mazowieckim (na ul. Warszawskiej i ul. Wysokiej), skrzyżowania dróg z torami w Petrykozach w powiecie opoczyńskim oraz Justynowie w powiecie łódzkim wschodnim zyskały nową nawierzchnię asfaltową. Poza tym poprawę warunków ruchu drogowego w Tomaszowie Mazowieckim (ul. Wysoka) i Justynowie zwiększyła wymiana płyt przejazdowych, podbicie toru oraz wykonanie odwodnienia. Nowe stabilne płyty przejazdowe zamontowano także w Smardzewie na trasie Sieradz – Sędzice. Odnowiona nawierzchnia zapewnia płynne przejazdy pociągów i samochodów.

W miejscowości Biała (powiat pajęczański) na linii Chorzew Siemkowice – Częstochowa wybudowana została nowa ścieżka pieszo-rowerowa. Ulepszona przeprawa przez tory zwiększyła bezpieczeństwo i wygodę mieszkańców.

Kontakt dla mediów:
Rafał Wilgusiak
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02