Powrót

Będzie lepsza obsługa na stacji w Zduńskiej Woli. PLK z miastem odnawiają dworzec

Zduńska Wola remont dachu i elewacji budynku dworca, tory i perony Fot. Łukasz Hachuła PLK

W Zduńskiej Woli prace realizowane przez PLK wspólnie z miastem zwiększą użyteczność dworca.

Dworzec odzyska dawny blask

Od czerwca br. remont przechodzi elewacja budynku i wnętrze dworca. Usunięto stary tynk, spod którego wyłoniła się zabytkowa cegła. Po zakończeniu prac fasada z czerwonej cegły będzie nawiązywała do dawnego, przemysłowego charakteru Zduńskiej Woli. Dworzec odzyska pierwotny wygląd sprzed 120 lat. Wykonawca rozebrał pokrycie dachowe i wymienił drewnianą konstrukcję.

Wewnątrz budynku przygotowywana jest wymiana instalacji, elektrycznej wodnej oraz ciepłowniczej.

Po modernizacji obiekt stanie się bardziej funkcjonalny. Zapewni to nowy układ kas biletowych oraz połączenie poczekalni z częścią komercyjną. Łączenie podróży koleją i innymi środkami transportu zapewni budowa stanowisk dla autobusów, miejsca parkingowe oraz stojaki dla rowerów. Powstanie zadaszenie na trasie do przejścia podziemnego, nowe jezdnie i chodniki. Prace nie wpływają na dostęp podróżnych do pociągów.

Przebudowa dworca w Zduńskiej Woli jest realizowana w ramach projektu o wartości ok. 50 mln zł pn. „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego”. Zadanie jest współfinansowane w 85 proc. ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Szybciej i wygodniej koleją ze Zduńskiej Woli

W 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zmodernizowały stację Zduńska Wola. Podróżni wygodniej wsiadają do pociągów dzięki nowym peronom i przejściu podziemnemu z windami. Zainstalowane zostały nowe ławki, wiaty, oświetlenie, oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy. Po modernizacji odcinka ze Zduńskiej Woli do Łodzi Kaliskiej pociągi kursują z prędkością do 120 km/h. Tym samym o jedną trzecią skrócił się czas podróży do stolicy województwa.

Nowe kładki w Głownie i Strykowie na trasie Łowicz – Zgierz

Projekt budowy zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego obejmuje również budowę nowych kładek w Głownie i Strykowie oraz przystanku Pabianice Północ.

Kładki na stacjach w Głownie i Strykowie zwiększą dostępność do pociągów kursujących między Łodzią i Łowiczem. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, podróżnym z ciężkim bagażem, opiekunom z dziećmi w wózkach lepszy dostęp do pociągów zapewnią windy. Będzie dogodne połączenie stacji z miastem.

W Głownie i Strykowie wybudowano betonowe podpory, na których osadzona zostanie główna konstrukcja przeprawy nad torami. Każda z kładek będzie liczyła około 42 metrów długości oraz około 3 metrów szerokości. Podróżni i mieszkańcy skorzystają z obiektów w przyszłym roku.

Kontakt dla mediów:
Rafał Wilgusiak
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02