Powrót

80 milionów złotych na linię między Łukowem a Dęblinem

Widok z góry na most kolejowy nad Wisłą w Dęblinie, fot. A.Lewandowski, P.Mieszkowski (1)

Wygodniej wsiądą do pociągów mieszkańcy Borowiny i Hordzieżki położonych między Łukowem a Dęblinem (lk26). W tych miejscowościach zbudujemy nowe perony. Wyposażymy je w nowe wiaty tablice i gabloty informacyjne oraz oświetlenie.

Na 25 kilometrowym odcinku między Łukowem Łapiguz a Dęblinem wymienimy tor. Pociągi pojadą ciszej i bezpieczniej. Natomiast w Sarnowie, Borowinie, Rudzie, Zimnej Wodzie, Krzywdzie, Drożdżakach, Hordzieżce i Woli Okrzejskiej poprawimy nawierzchnię toru i drogi na 10 przejazdach. Skrzyżowanie w Hordzieżce oraz 2 przejazdy w Borowinie wyposażymy w sygnalizatory świetlno-dźwiękowe. Prace będziemy prowadzić także na stacji Okrzeja. Tam zajmiemy się oczyszczeniem tłucznia pod torem nr 1 oraz regulacją 4 rozjazdów.

Wszystkie prace rozpoczną się w drugiej połowie 2024 roku i potrwają dwa lata. Ich wartość to 70 mln zł, finansowane są ze środków KPO.

Za niespełna 10 mln zł ze środków własnych spółki remontujemy most kolejowy nad Wisłą obok twierdzy w Dęblinie. Wymieniamy mostownice jednego toru i wzmacniamy konstrukcję obiektu.

W ubiegłym roku takie same prace przeprowadziliśmy na sąsiednim torze. Roboty będą trwały pół roku. Po zakończeniu remontu pociągi będą jeździć ciszej i bezpieczniej.

Most nad Wisłą w Dęblinie ma 447,5 m długości i składa się z 5 przęseł. 44 pociągi w ciągu doby przejeżdżają przez obiekt z maks. prędkością 90 km/h. Na czas remontu wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 30 km/h, a ruch prowadzimy po jednym torze.

Zmiany w ruchu są uwzględnione w rozkładzie jazdy, a szczegóły komunikacji dostępne w Portalu Pasażera.

Wszystkie prace wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.

Kontakt dla mediów:
Anna Znajewska-Pawluk
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 22 473 30 02