Zakończono modernizacje układu torowego stacji Brzeg. Działają nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Zgodnie z harmonogram od 19 sierpnia br. ruch pociągów na stacji Brzeg odbywa się po kompletnym zmodernizowanym układzie torowy. Uruchomiono m.in. ostatni z modernizowanych torów szlakowych na którym zakończył się montaż nowej sieci trakcyjnej. Podróżni korzystają z dwóch nowych peronów.
W sierpniu zamontowano pragotrony (tablice informujące o kursowaniu pociągów), działa nagłośnienie. Wykonywane są prace poprawiające estetykę w przejściu pomiędzy peronami. Zamontowane będą pochylnie przyporęczowe ułatwiające komunikacje osobom niepełnosprawnym. W ramach modernizacji kończą się prace na kilku obiektach inżynieryjnych. Powstały nowe wiadukty nad ul. Kilińskiego i ul. Małujowicką i wyremontowano m.in. nad ulicami Starobrzeską, 1-go Maja i Chocimską. Postępuje budowa ekranów akustycznych. Łączna długość osłon wyniesie około 2800 m. Zakończenie prac przewidziano w grudniu 2010 r. Wartość umowy wynosi 153 978 840,33 zł netto. Kontrakt na stację Brzeg wraz z przyległymi odcinkami linii jest ostatnim etapem modernizacji linii E 30 na odcinku Opole - Wrocław. Przebudowa obejmuje wymianę torów i rozjazdów, odwodnienie, sieć trakcyjną, urządzenia łączności, elektroenergetyki.
Mirosław Siemieniec Rzecznik Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Tel. 0694 480 239
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.