Powrót
Realizowane przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przedsięwzięcie inwestycyjne ma wartość 257,8 milionów złotych. Ponad 26 proc. tej kwoty pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - w ramach projektu SPOT/1.1.1/160/05 - reszta to wkład finansowy Skarbu Państwa. Dokonano wymiany podtorza, szyn, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowano obiekty inżynieryjne i przejazdy, zbudowano dwa nowe przystanki osobowe - Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury, zbudowano nowe perony i wiaty na przystanku Warszawa Rakowiec. Wyremontowano i zmodernizowano kładki i wiadukty kolejowe oraz układ torowy na stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia. Inwestycja objęła także budowę dwóch torów odstawczych na stacji Warszawa Wschodnia dla pociągów, które będą obsługiwały Międzynarodowy Port Lotniczy.
więcej...
Z Warszawy Zachodniej do Warszawy Okęcie po nowych torach!
Kolejowe połączenie centrum miasta z Okęciem, a w niedalekiej przyszłości z portem lotniczym, to projekt bardzo ważny dla wszystkich, którym doskwiera stołeczny koszmar komunikacyjny. To także prestiżowa dla miasta inwestycja komunikacyjna. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, modernizując liczący 8,4 km odcinek torów linii kolejowej nr 8, przystosowała go do zwiększonego natężenia ruchu, poprawiając komfort podróżowania i bezpieczeństwo jazdy.Realizowane przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przedsięwzięcie inwestycyjne ma wartość 257,8 milionów złotych. Ponad 26 proc. tej kwoty pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - w ramach projektu SPOT/1.1.1/160/05 - reszta to wkład finansowy Skarbu Państwa. Dokonano wymiany podtorza, szyn, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowano obiekty inżynieryjne i przejazdy, zbudowano dwa nowe przystanki osobowe - Warszawa Aleje Jerozolimskie oraz Warszawa Żwirki i Wigury, zbudowano nowe perony i wiaty na przystanku Warszawa Rakowiec. Wyremontowano i zmodernizowano kładki i wiadukty kolejowe oraz układ torowy na stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia. Inwestycja objęła także budowę dwóch torów odstawczych na stacji Warszawa Wschodnia dla pociągów, które będą obsługiwały Międzynarodowy Port Lotniczy.
więcej...