Z Tarnowa w Beskidy przez nowy wiadukt i wyremontowany most
Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Grybów – Kamionka Wielka ułatwi dostęp do małopolskich atrakcji turystycznych na południu regionu. PLK wymieniają tory, rozjazdy i elementy sieci trakcyjnej. Trwa przebudowa peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz obiektów inżynieryjnych i przejazdów kolejowo-drogowych. Wykonawca przygotowuje się do przebudowy wiaduktu w Nowym Sączu przy ul. Zielonej. Inwestycja jest kontynuacją prac rozpoczętych w sierpniu 2017 r.
Wygodniej na peronach w Ptaszkowej i w Mszalnicy
Podróżni korzystają już z odnowionych peronów na stacji Ptaszkowa i przystanku Mszalnica, które zostały wyposażone w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne. Jest też lepsze oświetlenie oraz oznakowanie. Zamontowano także system dotykowy dla osób niedowidzących. W połowie bieżącego roku do dyspozycji pasażerów będą kolejne przebudowane obiekty, które ułatwią korzystanie z komunikacji kolejowej.
Sprawniej przez most w Grybowie i wiadukt w Nowym Sączu
Kończy się remont mostu kolejowego w Grybowie. To ważny punkt inwestycji na trasie Tarnów – Muszyna. Obiekt o długości 137 m ma 6-przęseł. Jest odnowiony, wzmocniony i zabezpieczony przed korozją. Przy filarach umacniane są brzegi rzeki.
Przebudowa wiaduktu w Nowym Sączu
Przebudowa wiaduktu w Nowym Sączu przy ul. Zielonej ma istotne znaczenie dla ruchu kolejowego i drogowego. Obiekt zapewni sprawniejszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów. Podobnie będzie dla samochodów. Dzięki inwestycji PLK wiadukt będzie wyższy i szerszy (wysokość 4,20 m, szerokość 10 m). Auta pojadą po 2 pasach ruchu po 3 m. Będzie wygodniejsze przejście dla pieszych w rejonie ul. Zielonej.
Rozpoczęła się już przebudowa torów w rejonie wiaduktu. W czerwcu wykonawca będzie ściągał przęsła. Zadanie obejmuje min. budowę nowych podpór i przęseł oraz przebudowę torów i montaż rozjazdu.
Bezpieczniej na przejazdach, mostach, wiaduktach
Inwestycje między Grybowem a Kamionką Wielką zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym a także drogowym. Zapewni go przebudowa 22 przejazdów kolejowo-drogowych min. w Grybowie, Ptaszkowej, Białej Wyżnej, Mszalnicy. Nowa nawierzchnia jezdni usprawni przejazd samochodów i ruch pieszy.
Prace PLK na trasie Tarnów – Muszyna, obejmują też 28 obiektów inżynieryjnych, w tym 5 wiaduktów i 4 mosty. Szybsze podróżowanie na trasie zapewni wymiana ok. 19 km torów.
Dwa zadania inwestycyjne tj. dotyczące odcinka Grybów – Kamionka oraz wiaduktu w Nowym Sączu, zaplanowano w latach 2017 – 2018. Realizowane są w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 96 na odcinku Tarnów – Muszyna” i finansowane ze środków budżetowych.
Ich łączna wartość to 62 mln zł netto. Zasadniczym celem prac jest zwiększenie kolejowej dostępności regionów atrakcyjnych turystycznie.
Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 153