Powrót

Z Krakowa do Katowic 34 wiadukty kolejowe za miliony zł

Pierwsi kierowcy będą mogli przejechać pod wiaduktem kolejowym w Zabierzowie już w poniedziałek. Przebudowany obiekt jest dużo większy i wygodniejszy od poprzedniego. Znalazło się pod nim miejsce na szerszą jezdnię i chodnik dla pieszych. Zmieniona konstrukcja istotnie usprawni przejazd samochodem przez miasto i zwiększy bezpieczeństwo dla pieszych.

Wiadukt kolejowy w Zabierzowie, to jeden z kilkudziesięciu  obiektów modernizowanych przez PLK na trasie kolejowej ze stolicy Małopolski do Katowic. Konstrukcje w Krakowie, Jaworznie, Zabierzowie i Rząsce są już gotowe. Sprawniej kursują po nich pociągi. Znacznie lepsza jest też komunikacja drogowa m.in. dla mieszkańców wielu miejscowości. Tylko budowa wiaduktu w Jaworznie, wraz z sąsiadującym układem drogowym warta jest 15 mln zł. 

Łącznie na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem i Katowicami, PLK realizuje 34 wiadukty kolejowe i drogowe. 10 z nich budowanych jest w nowych miejscach, pozostałe 24 to gruntownie modernizowane obiekty. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczeństwa i płynności lokalnego ruchu drogowego.

PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.

Kontakt dla mediów:
Piotr Hamarnik
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 605 352 883

„Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”.