Na terenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddziału Regionalnego we Wrocławiu trwa realizacja zadania Modernizacja zasilania trakcji elektrycznej na odcinku Opole – Wrocław – Legnica.
Celem przedsięwzięcia jest wzmocnienie układu zasilania, tak aby na objętej inwestycjami trasie, zapewnić możliwość kursowania pociągów z prędkością 160 km/h. W ramach modernizacji realizowana jest budowa dwóch nowych podstacji trakcyjnych: Marcelin, Lizawce oraz modernizacja pięciu istniejących podstacji: Lipki, Święta Katarzyna, Wrocław Leśnica, Środa Śląska, Szczedrzykowice. Aktualnie kończą się roboty budowlane w Marcelinie i rozpocznie się wyposażanie obiektu w urządzenia energetyczne. Jest także podpisana umowa z zewnętrznym dostawcą energii na wykonanie przyłącza. Po modernizacji wdrożono już do eksploatacji podstacje w Środzie Śląskiej i Szczedrzykowicach. Do odbioru szykuje się PT Wrocław Leśnica, kończą się prace w Świętej Katarzynie, w Lipkach montowane są transformatory i zespoły prostownikowe. Dzięki zmianom na unowocześnionych obiektach poprawiły się parametry techniczne oraz standard obsługi. Ponadto w ramach zadania za trasie Wrocław Legnica zmodernizowane zostały kabiny sekcyjne w Miękini, Malczycach, Piekarach Wielkich. Rozpoczęte w kwietniu 2007r i planowane do 2010r prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Koszt zadania 70 milionów zł. Wykonawcą robót jest Konsorcjum : - Trakcja Polska S.A. – lider, „PKP Energetyka” partner, „Elester PKP” – partner.
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.