Wygodniej do pociągów - nie tylko na Wszystkich Świętych
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na modernizację linii z Wrocławia do Jeleniej Góry przeznaczyły już ponad 400 mln zł. Poprawiła się obsługa pasażerów m.in. na stacji Wałbrzych Główny, Boguszów Gorce, Boguszów Gorce Zachód, Kąty Wrocławskie, Wojanów, Jelenia Góra. Zmodernizowane są przystanki i stacje także na trasach: Wrocław – Rawicz oraz Zgorzelec – Legnica Wrocław – Opole.
W Rudawy Janowickie z nowych peronów
W ramach przebudowy toru na górskim odcinku Marciszów - Janowice Wielkie nie tylko sprawniej pojadą pociągi. Wygodniejszy dostęp do wagonów zapewnią nowe, wyższe perony w Marciszowie, Ciechanowicach, Janowicach Wielkich. Wszystkie mają nową nawierzchnię lepsze oświetlenie i nagłośnienie. Perony są czytelnie oznakowane oraz wyposażone w siedzenia i tablice informacyjne. Perony w Janowicach Wielkich mają dodatkowo zamontowany system dynamicznej informacji dla podróżnych.
Poza peronami PLK zmodernizowały m.in. 10 km toru oraz wymieniły 12 rozjazdów. Podniósł się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Na 9 przejazdach jest nowa nawierzchnia, a 7 ma nowe urządzenia zabezpieczające. Odnowiono też 23 obiekty inżynieryjne, w tym 5 mostów i 4 wiadukty. Zmodernizowany tor i odnowione obiekty pozwoliły na likwidację ograniczeń prędkości. Pociągi mogą pokonywać ten górski odcinek linii z prędkością do 100 km/h.
Koszt robót wynosi 51 mln zł (brutto). Prace zakończą się w listopadzie br.
Jelenia Góra – więcej ułatwień dla podróżnych
Na stacji w Jeleniej Górze już od lipca przebudowane są dwa perony: nr 3 i 4. Mają nową nawierzchnię, na peronie nr 3 odnowiono wiatę oraz zadaszenie zejścia z peronu 4. Obiekty są wyposażone w nowe oświetlenie i nagłośnienie. Podróżni już korzystają z nowych ławek i tablic informacyjnych. Przebudowane przejście podziemne między peronami 3 i 4 znacznie poprawiło obsługę pasażerów. Będzie jeszcze lepsza informacja. Obecnie trwa testowanie zamontowanych urządzeń dynamicznej informacji dla podróżnych. Prace na stacji koncentrują się przy przebudowie przejścia podziemnego od strony budynku dworca oraz przy modernizacji peronów nr 1 i 2 wraz z przyległymi torami i zadaszeniem peronów.
Dla pasażerów linii z Wrocławia do Jeleniej Góry kompleksowym efektem prac jest krótki, nawet poniżej 2 h, czas przejazdu (to krócej o blisko 1,5 h w porównaniu do 2010 r.) oraz dobra obsługa na stacjach i przystankach. Dzięki nowej infrastrukturze, na popularnej trasie do Kotliny Jeleniogórskiej, pojawiają się nowoczesne składy przewoźników regionalnych i dalekobieżnych, m.in. Pendolino relacji Jelenia Góra – Wrocław – Warszawa.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239