Powrót

W Trzebini nad torami rośnie wiadukt drogowy

Wiadukt drogowy jest budowany 8 m nad linią Katowice – Kraków, kilkaset metrów od stacji Trzebinia. Znajdzie się na nim jezdnia z dwoma pasami ruchu i dwa szerokie chodniki. Obiekt zapewni większe bezpieczeństwo pasażerom kolei i ułatwi komunikacje w Trzebini. Zastąpi przejazd kolejowo-drogowy.

Budowa wiaduktu i przejazd pociągów

Budowa wiaduktu drogowego w Trzebini ruszyła na początku lutego. Wykonawca na postawienie konstrukcji przewiduje 10 miesięcy. Widać duże tempo robót – powstały fundamenty i podpory obiektu. Montowana już jest właściwa konstrukcja wiaduktu.

By mieszkańcom Trzebini ułatwić komunikację na czas inwestycji, PLK utworzyły bezpieczny, tymczasowy przejazd. Kierowcy nie muszą nadrabiać drogi w trakcie budowy wiaduktu. Udostępnienie wiaduktu drogowego w Trzebini na ul. Słowackiego planowane jest w I kwartale 2020 roku.

Trzebinia – będzie wygodniej dla podróżnych

Na stacji Trzebinia również toczą się prace. Powstają nowe perony, przejście podziemne i udogodnienia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wymieniane są tory, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz sieć trakcyjna. Inwestycja w Trzebini skończy się w drugiej połowie przyszłego roku. Jednak z pierwszych nowych peronów pasażerowie skorzystają już za kilka miesięcy.

Bezpieczne, bezkolizyjne skrzyżowania

Na linii kolejowej E30, pomiędzy Krakowem i Katowicami, PLK modernizuje w sumie 34 wiadukty. 10 z nich to nowe obiekty, budowane w miejscu przejazdów kolejowo-drogowych. Chodzi m.in. o wiadukty drogowe w Trzebini oraz w Krzeszowicach, a także wiadukt kolejowy w Krakowie. Pozostałe 24 to gruntownie modernizowane konstrukcje. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczeństwa i płynności lokalnego ruchu drogowego.

PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu CEF „Łącząc Europę”.

Kontakt dla mediów:
Piotr Hamarnik
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 605 352 883

Pliki do pobrania