Powrót
21 stycznia br. w Chotyłowie woj. lubelskie, odbyła się uroczystość zakończenia modernizacji linii kolejowej na odcinku Biała Podlaska - Terespol (Lot D). Wartość wykonanych prac wyniosła 105,3 mln euro brutto. W ramach trwających 28 miesięcy robót zrealizowano:
na przejazdach kolejowych. W ten sposób zakończono etap I modernizacji części torowej linii E-20
na odcinku Siedlce – Terespol o długości 121 km stanowiącej część II Paneuropejskiego korytarza Wschód – Zachód łączącego Berlin i Moskwę. Efektem modernizacji jest:
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Uroczystość zakończenia modernizacji linii kolejowej na odcinku Biała Podlaska – Terespol (Lot D)
21 stycznia br. w Chotyłowie woj. lubelskie, odbyła się uroczystość zakończenia modernizacji linii kolejowej na odcinku Biała Podlaska - Terespol (Lot D). Wartość wykonanych prac wyniosła 105,3 mln euro brutto. W ramach trwających 28 miesięcy robót zrealizowano:
- wymianę 52 km torów wraz podtorzem i odwodnieniami,
- wymianę 50 km sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych,
- modernizację stacji Chotyłów wraz z budową przejścia pod torami,
- przebudowę czterech przystanków osobowych w miejscowościach: Ogrodniki, Perkowice, Dobrynka i Kobylany,
- przebudowę nawierzchni 11 przejazdów kolejowych (w tym dwa zlikwidowano),
- przebudowę 9 mostów i 11 mniejszych obiektów inżynieryjnych (przepustów),
- budowę kilku kilometrów dróg kołowych równoległych z liniami kolejowymi, służących m.in. lokalnym mieszkańcom.
na przejazdach kolejowych. W ten sposób zakończono etap I modernizacji części torowej linii E-20
na odcinku Siedlce – Terespol o długości 121 km stanowiącej część II Paneuropejskiego korytarza Wschód – Zachód łączącego Berlin i Moskwę. Efektem modernizacji jest:
- likwidacja ponad 40 ograniczeń prędkości
- zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania linii kolejowej,
- poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych,
- umożliwienie jazdy pociągom pasażerskim z prędkością 160 km/h i towarowym 120 km/h,
- skrócenie czasu przejazdu na odcinku z Siedlec do Terespola o ok. 40 minut
- ograniczenie hałasu i drgań,
- zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej na środowisko naturalne, w szczególności na migrację małych zwierząt.
- Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z siedzibą we Wrocławiu (lider),
- Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych – 7 S.A.
- Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie
- Torpol sp. z o.o.
- Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o.
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o.
- Przedsiębiorstwo „AGAT” S.A.
Rzecznik Prasowy
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zobacz komunikat prasowy