Powrót

Szybsza jazda koleją z Kalet do Kluczborka

Na szlaku Bąków- Kluczbork, Sowczyce - Olesno Śląskie oraz na stacjach w Kluczborku i Oleśnie Śląskim trwają prace. Wymieniono już tory oraz wykonano odwodnienie. W Kluczborku wyremontowano przejazd kolejowo - drogowy, w Oleśnie Śląskim most i wiadukt. Między Sowczycami a Olesnem Śląskim wyremontowano m.in. trzy wiadukty i most. Również na odcinku między Bąkowem a Kluczborkiem pełną sprawność odzyskały dwa mosty. 

Poprawił się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na odcinku Bąków – Kluczbork dzięki remontowi czterech przejazdów. Nowa nawierzchnia skrzyżowania toru i drogi zapewnia większą odporność na obciążenie ciężkich samochodów i ogranicza prace przy utrzymaniu obiektu. Planowane są też prace na peronach m.in. w Sowczycach,  Bąkowie, Starym Oleśnie. Remont obejmie ich nawierzchnie oraz wiaty.

Przebiegająca przez województwo śląskie linia z Kalet do Szczecina nr 143 ma strategiczne znaczenie dla przewozów towarowych i pasażerskich, dlatego przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych linii - jazdy pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, zaś pociągów towarowych 100 km/h jest bardzo ważne. Zmiany oznaczają lepszy rozkład i poprawę kursowania pociągów w ruchu regionalnym i dalekobieżnym, ułatwienie przejazdu pasażerów i wygodny, alternatywny dla drogowego, przewóz towarów.

Całkowity koszt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A wynosi ponad 367,5 mln zł. Wszystkie prace zakończa się w pierwszym kwartale 2015 r.

Projekt „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. 



Informacje dla mediów: 
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239

Pliki do pobrania