Szybciej z Warszawy do Lublina – PLK podpisały kolejne umowy
Dzisiaj (5 czerwca) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzecią, ostatnią z zasadniczych umów na przebudowę linii numer 7. Koszt przebudowy odcinka pomiędzy Otwockiem a Pilawą to prawie 480 milionów złotych.
W ramach zadania realizowanego między Otwockiem a Pilawą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dobudują drugi tor. Przebudowane zostaną perony na 3 stacjach i 6 przystankach. Zmodernizowanych zostanie 26 kilometrów torów wraz z siecią trakcyjną. Wymienionych będzie 87 rozjazdów, a na 12 przejazdach kolejowo-drogowych wymienione zostaną urządzenia. Na trasie wybudowanych będzie 5 nowych przejść podziemnych dla pieszych oraz 2 nowe skrzyżowania bezkolizyjne dla samochodów. Pozostałe istniejące wiadukty kolejowe zostaną przebudowane.
Po modernizacji całego odcinka od Warszawy do Lublina pociągi na tej trasie będą mogły kursować z prędkością 160 km/h. Przejazd skróci się do około 1,5 godziny. Pasażerowie skorzystają z nowych, w pełni wyposażonych i dostosowanych dla niepełnosprawnych peronów. Większy komfort podróżowania zapewnią nowe wiaty, oświetlenie, ławki, system megafonowy i wyposażone w windy przejścia podziemne. Sprawny przejazd na trasie zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe i nowe skrzyżowania bezkolizyjne.
- Cieszę się, że podpisaliśmy dzisiaj trzecią umowę na modernizację „siódemki”. Przebudowa tej jednej z najważniejszych tras kolejowych udowadnia jak bardzo przyśpieszyły inwestycje zawarte w Krajowym Programie Kolejowym. Dzisiaj także otworzyliśmy drugi rozdział dla lepszych połączeń na linii kolejowej z Warszawy do Lublina. Podpisanie umowy na wykonanie projektu przebudowy odcinka między Warszawą a Otwockiem to ważny krok w realizowanym procesie inwestycyjnym - powiedział Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Dokumentacja projektowa, na opracowanie której dzisiaj także została podpisana umowa, dotyczy odcinka między Warszawą a Otwockiem. Projekt szczegółowo określi zakres modernizacji. Wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy w Warszawie, przy ul. Wiatracznej. Przebudowane zostaną perony na 11 stacjach i przystankach. Na linii pojawią się 3 nowe skrzyżowania bezkolizyjne, a 5 przejazdów kolejowo-drogowych będzie zmodernizowanych. Wybudowany zostanie trzeci tor dedykowany dla pociągów dalekobieżnych. Pociągi będą jeździły szybciej.
- Przebudowa całej trasy oczekiwana jest przez mieszkańców wielu regionów. Chcemy, aby pasażerowie mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie podróżować pomiędzy stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Kompleksowa modernizacja to nowe możliwości dla przewozów aglomeracyjnych, regionalnych i międzyregionalnych.
- 3 zmodernizowane stacje i 6 przystanków;
- 12 zmodernizowanych przejazdów kolejowo – drogowych;
- 26 km dobudowanego toru i zmodernizowanie 26 km drugiego toru;
- 5 nowych przejść podziemnych;
- 6 przebudowanych wiaduktów kolejowych;
- 2 nowe skrzyżowania bezkolizyjne;
- 87 wymienionych rozjazdów.
- 77 zmodernizowanych peronów na 34 stacjach i przystankach;
- 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych z 16 windami;
- 355 km torów kolejowych i sieci trakcyjnej;
- 383 nowe rozjazdy;
- 71 przebudowanych obiektów inżynieryjnych;
- 3 nowe Lokalne Centra Sterowania: w Pilawie, Dęblinie i Lublinie;
- 42 zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe.
„Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I (POIiŚ 5.1-11.1)”
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 668 679 414