Powrót

Szybciej Nadodrzanką z Wrocławia do Głogowa

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na roboty między Wołowem a Małowicami Wołowskimi oraz Grębocicami a Głogowem. To kolejne odcinki Nadodrzanki, które dzięki likwidacji ograniczeń prędkości zyskają lepsze parametry techniczne dla połączeń pasażerskich i umożliwią sprawniejszy przewóz towarów z południa na północ Polski. 


Wygodniej wsiądziemy do pociągów 

W ramach inwestycji przebudowane będą perony w: Orzeszkowie, Małowicach Wołowskich, Grębocicach i Krzeptowie. Prace zapewnią dostęp do kolei osobom niepełnosprawnym. Perony będą wyższe oraz wyposażone w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Tablice informacyjne ułatwią orientację podróżnym.


Lepsze tory i wiadukty

Zakres prac związany jest z kompleksową wymianą 23 km toru. Wymienione zostaną rozjazdy i  zainstalowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu pociągów. Prace na 12 przejazdach kolejowo-drogowych szlaku Wołów – Małowice Wołowskie zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów pociągów i kierowców. Przebudowanych zostanie 25 obiektów inżynieryjnych, w tym 2 wiadukty i most. Efektem będzie dostosowanie ich do większych obciążeń i zapewnienie sprawnego przewozu większych ładunków. Składy pasażerskie będą mogły kursować z prędkością 120 km/h, a towarowe 100 km/h. 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują podpisać umowę w połowie roku. Zakończenie prac przewidziano w czwartym kwartale 2018 r.


100 mln zł w 2016 r. Nadodrzanka zyskuje na sprawności 

W zeszłym roku PLK zapewniły pasażerom wygodniejszą obsługę dzięki przebudowie peronów na stacjach: Głogów Huta, Brzeg Głogowski oraz Czerna. Dodatkowo remont obiektów między Zieloną Górą a Czerwieńskiem umożliwił sprawniejszy przejazd pociągów. 

Ponadto na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki w ubiegłym roku zakończono prace remontowe toru numer 2 odcinka Rudna Gwizdanów – Głogów. Łączny koszt prac na Nadodrzance w 2016 roku to prawie 100 mln zł. 

Do końca czerwca potrwają prace na torze numer 1 na odcinku Rudna Gwizdanów – Grębocice. Tory zostaną przystosowane dla ruchu pociągów pasażerskich z maksymalną prędkością do 120 km/h (towarowe do 100 km/h). Po zrealizowaniu prac maksymalna prędkość po obu torach na odcinku Rudna Gwizdanów – Głogów będzie wynosić 120 km/h.

Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239