Stanęły wiaty na peronach warszawskiej linii obwodowej
Trwają zaawansowane prace na warszawskiej linii obwodowej pomiędzy stacjami Warszawa Gdańska a Warszawa Zachodnia. Pomiędzy przystankami ułożone zostały już nowe tory i trwają przygotowania do montażu sieci trakcyjnej. Zmieniają się również przystanki i wiadukty.
Na przystanku Warszawa Koło kończy się budowa peronów i montowane jest zadaszenie wiat. Trwają przygotowania do instalacji systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu, a także do układania torów i rozwieszenia sieci trakcyjnej. Po ukończeniu tych prac na peronie ustawione zostaną ławki i tablice informacyjne.
Gotowa jest już konstrukcja wiaduktu kolejowego nad ulicą Obozową. Trwają prace przy umacnianiu przyczółków. Wykonawca przygotowuje się do układania torów i mocowania sieci trakcyjnej.
Na ulicy Kasprzaka skończone zostały przyczółki wiaduktu. Gotowe są dwie konstrukcje, na których ułożone zostaną tory i sieć trakcyjna. Na przystanku przy wiadukcie – Warszawa Wola – widać już nowe perony i wiaty. Niebawem rozpocznie się układanie dojść i montowanie elementów małej architektury.
Na przystanku Warszawa Młynów w całości gotowe są już perony – ułożona została nawierzchnia. Wiaty przykryto nowym dachem. Obecnie trwa układanie torów i sieci trakcyjnej wzdłuż peronów. Prace skupiają się także na zamontowaniu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu. Nowo ułożone tory są regulowane.
Przy ulicy Prądzyńskiego zamontowano już schody oraz filary nowej kładki dla pieszych. Wykonawca docelowo wyposaży ją w windy, co ułatwi komunikację między dwoma częściami miasta osobom o ograniczonej mobilności.
Na peronie 8 stacji Warszawa Zachodnia zamontowano już wiaty i skończono nawierzchnię. Zaawansowane są także prace przy budowie dojść do nowego obiektu. Niebawem rozpocznie się układanie torów i rozwieszanie sieci trakcyjnej w obrębie przystanku.
Od początku kwietnia prowadzone są rozbiórki torów i sieci trakcyjnej na tak zwanej „dużej” linii obwodowej, czyli na odcinku pomiędzy stacjami Warszawa Gdańska a Warszawa Gołąbki. Dodatkowa przebudowa polegać będzie na wymianie 12 rozjazdów, zmianie systemu sterowania ruchem kolejowym i budowie nowej LCS. Prace na tym odcinku odbywają się przy czynnym ruchu pociągów towarowych.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawi się system komunikacji w mieście. Warszawie przybędą dwa nowe przystanki kolejowe: Powązki i Koło. Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększy możliwości komunikacyjne w stolicy – pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne.
Współfinansowany z mechanizmu CEF – Łącząc Europę projekt „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)” zakończy się w kwietniu 2019 roku.
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: + 48 668 679 414
„Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”.