Z doświadczeń organizatorów Euro 2008 – Austrii i Szwajcarii – wynika, że większość kibiców w czasie mistrzostw będzie przemieszczać się transportem kolejowym. Masowość, czas przejazdu, swoboda podróży – wszystko to przemawia za wyborem kolei jako podstawowego środka transportu.
W ramach przygotowań Polski do organizacji finałowego turnieju Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012 PKP PLK S.A. zgłosiły zadania inwestycyjne, które zostały umieszczone w Master Planie spółki PL.2012. Są to zarówno inwestycje znajdujące się w głównych korytarzach transportowych pomiędzy krajami Unii Europejskiej a Ukrainą, jak i na głównych połączeniach między miastami – gospodarzami rozgrywek w Polsce. Zgłoszone zadania obejmują ponad 980 km linii kolejowych, z czego ponad 520 km (53%) zostało już zrealizowanych.
19 zadań zostało zrealizowanych i uzyskano zakładane efekty eksploatacyjne.
14 zadań jest w realizacji przy znacznym zaawansowaniu robót. Dziewięć z nich kończy się w 2010 r., a trzy w 2011 r., dwa do maja 2012 r.
10 zadań jest w fazie przygotowania. Większość z nich jest na etapie odbioru dokumentacji do ogłoszenia przetargów. Pięć zadań ma termin zakończenia w 2011 r., pozostałe zakończone zostaną na przełomie kwietnia i maja 2012 r. i są one objęte szczególnym monitoringiem.
zobacz prezentację
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.