Powrót

Stacja Skierniewice – wygodniej dla pasażerów, sprawniej dla pociągów

Modernizowana stacja Skierniewice na bieżąco obsługuje pociągi na trasie m.in. z Warszawy do Łodzi, Częstochowy, Wrocławia i Łowicza. W dobie przejeżdża przez nią ok. 200 składów. W maju kończy się kolejny etap uruchamiania urządzeń w Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Skierniewicach. PLK prowadzą ostatnie testy: łączności z dróżnikami, systemów zdalnego sterowania ruchem kolejowym i przekazywania informacji o pociągach. Uruchomione w końcówce roku LCS wymagało szczegółowych testów - a proces wiązał się z wprowadzonymi do rozkładu zmianami w organizacji ruchu pociągów. Od czerwca wszystkie urządzenia sterowania ruchem, po okresie próbnym, zostaną włączone do normalnej eksploatacji. Ograniczona zostanie możliwość wystąpienia usterek. 

Prace PLK poprawią także poziom bezpieczeństwa w systemie komunikacji Skierniewic. Do września zakończy się modernizacja 4 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie będą wyposażone w nową sygnalizację, rogatki i monitoring, oraz lepszą i odporniejszą na degradację nawierzchnię.

LCS Skierniewice obejmuje swoim zasięgiem całą stację, a trzech dyżurnych ruchu, obserwując monitory, zapewnia całodobową obsługę pociągów. Na miejscu są także automatycy oraz drużyny techniczne monitorujące prace urządzeń i gotowe do naprawy ew. usterek. Lokalne Centrum Sterowania wyposażone jest w odrębny system zasilania, który gwarantuje sprawną pracę i kursowanie pociągów w przypadku ograniczeń w dostawie energii. 

LCS wyposażony w nowe urządzenia sterowania ruchem umożliwia płynny przejazd pociągów z maksymalną prędkością 160 km/h na odcinku Żyrardów – Skierniewice, na odcinku Skierniewice – Koluszki do 140 km/h, zaś w obrębie stacji Skierniewice od 100 km/h do 120 km/h. 

W Skierniewicach dobrze sprawdza się w codziennej obsłudze pasażerów nowy peron oddany do użytku w grudniu 2015 r. Obiekt jest w pełni wyposażony i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jest usprawnieniem szczególnie dla pasażerów, którzy korzystają z połączeń w stronę Łowicza. Wygodną i bezpieczną obsługę stacji zapewnia również kładka dla pieszych, z zejściami bezpośrednio na perony. 

Modernizacja stacji rozpoczęła się od projektowania w lutym 2014 r. Zakończenie prac w LCS planowane jest w sierpniu br. Na modernizacje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły 250 mln zł netto.


"Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Łódź, etap II, Lot C – pozostałe roboty, FAZA II"
ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności
w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.




Kontakt dla mediów:

Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239