Stacja Otwock zmienia się dla pasażerów
Od września modernizowana jest stacja w Otwocku. Trwa demontaż torów, sieci trakcyjnej i dwóch z trzech peronów. Całkowicie zdemontowana została konstrukcja wiaduktu kolejowego nad ulicą Orlą. Wykonawca buduje nowe przyczółki. Na ulicy Majowej teren przygotowywany jest do budowy nowego tunelu dla samochodów. Rozpoczęcie planowane jest w drugim kwartale przyszłego roku. Drugie bezkolizyjne skrzyżowanie zostanie wybudowane przy ulicy Żeromskiego w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego.
W grudniu na stacji wybudowany został 200 m tymczasowy peron, który zapewnia obsługę pasażerów podczas prac. Jest wyposażony w ławki, oświetlenie i tablice informacyjne. Bezpieczne dojście do niego zostało wyznaczone od strony ulicy Warszawskiej i Rzemieślniczej przez istniejące przejście w poziomie szyn oraz od strony dworca po istniejącym trzecim peronie. Wybudowane zostały labirynty i ustawiono znaki. Wykonawca i inwestor dostosowywać będą przejścia dla pieszych wg potrzeb pasażerów, tak by dostęp do pociągów był bezpieczny i wygodny. Zmiany w organizacji ruchu na stacji Otwock są uzgadniane z miastem.
Przebudowana stacja w Otwocku będzie bardziej funkcjonalna i lepiej przystosowana do obsługi pasażerów. Trzy perony przejdą kompleksową przebudowę – będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Zainstalowane zostaną nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne, oświetlenie i nagłośnienie. Dojście na perony zapewni nowe przejście podziemne wyposażone w dwie windy i pochylnie. W ramach modernizacji wybudowane zostanie drugie przejście podziemne na wysokości teatru i urzędu miasta. Większe bezpieczeństwo i lepszą komunikację dla mieszkańców zapewnią dwa nowe tunele drogowe, które zastąpią dwa przejazdy kolejowo-drogowe.
Szybko z Warszawy do Lublina
Roboty prowadzone w Otwocku są jednym z zadań największego projektu modernizacyjnego prowadzonego przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na linii Warszawa – Lublin. Od czerwca trwają roboty przy demontowaniu starych torów, sieci trakcyjnej i infrastruktury na stacjach i przystankach m.in. w Lublinie, Dęblinie, Garwolinie i Pilawie.
Efektem modernizacji całej trasy będą szybsze i wygodniejsze podróże między stolicami dwóch województw. Wszystkie stacje i przystanki zostaną przebudowane. Zostanie dobudowany drugi tor na odcinku Otwock – Pilawa. Bezpieczeństwo wzrośnie dzięki przebudowanym przejazdom kolejowo-drogowym i wybudowanym nowym skrzyżowaniom bezkolizyjnym. Nowe tory, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem zwiększą możliwości linii, na którą będzie mogło wyjechać więcej pociągów.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ wynosi ponad 2,9 mld zł.
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
668 679 141