Powrót
• podtorza i nawierzchni – wymianę podtorza i wzmocnienie słabych miejsc,
• sieci trakcyjnej wraz zasilaniem – modernizację lub wymianę,
• sterowania ruchem kolejowym,
• skrzyżowań dróg z koleją – likwidacje przejazdów i przejść dla pieszych w poziomie szyn - budowę skrzyżowań bezkolizyjnych, tuneli i przejść podziemnych,
• obiektów inżynieryjnych – modernizację istniejących i budowę nowych mostów, wiaduktów i przepustów ,
• obiektów kubaturowych wraz z peronami stacyjnymi i małą architekturą. Modernizacja istniejących obiektów przewiduje dostosowanie peronów dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, poprzez wyposażenie ich w windy lub pochylnie. Na stacjach zostaną wybudowane wiaty punktowe lub ciągłe. Przewiduje się również budowę ekranów akustycznych, montaż instalacji do odpłaszania zwierząt oraz przejść dla zwierząt w postaci ramp, przejść lądowych z naprowadzeniami w postaci posadzonych krzewów i wygrodzeń. Projekt ten ma na celu usprawnienie transportu pasażerskiego - skrócenie czasu przejazdu, poprawę jakości oferty przewozowej kolei, poprawę stanu środowiska naturalnego wzdłuż linii Warszawa – Gdynia oraz zwiększenie stopnia wykorzystania transportu kolejowego w transporcie pasażerskim. Wykonawca zobowiązał się do wykonania zadania w okresie 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Spotkanie w celu szczegółowego omówienia zagadnień technicznych dotyczących modernizacji linii E-65 w obszarze Lokalnego Centrum Sterowania w Działdowie
W trakcie spotkania została przedstawiona prezentacja, której tematem był zakresu prac modernizacyjnych prowadzonych na tym odcinku. Obszar Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym Działdowo swoim zasięgiem obejmuje ponad 53 kilometry linii kolejowej od okolic stacji Mława aż do okolic stacji Montowo. Zakres przedmiotowy projektu obejmuje pełną modernizację linii kolejowej w zakresie: • układów torowych wraz z odwodnieniem, korektę łuków i wymianę rozjazdów,• podtorza i nawierzchni – wymianę podtorza i wzmocnienie słabych miejsc,
• sieci trakcyjnej wraz zasilaniem – modernizację lub wymianę,
• sterowania ruchem kolejowym,
• skrzyżowań dróg z koleją – likwidacje przejazdów i przejść dla pieszych w poziomie szyn - budowę skrzyżowań bezkolizyjnych, tuneli i przejść podziemnych,
• obiektów inżynieryjnych – modernizację istniejących i budowę nowych mostów, wiaduktów i przepustów ,
• obiektów kubaturowych wraz z peronami stacyjnymi i małą architekturą. Modernizacja istniejących obiektów przewiduje dostosowanie peronów dla potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, poprzez wyposażenie ich w windy lub pochylnie. Na stacjach zostaną wybudowane wiaty punktowe lub ciągłe. Przewiduje się również budowę ekranów akustycznych, montaż instalacji do odpłaszania zwierząt oraz przejść dla zwierząt w postaci ramp, przejść lądowych z naprowadzeniami w postaci posadzonych krzewów i wygrodzeń. Projekt ten ma na celu usprawnienie transportu pasażerskiego - skrócenie czasu przejazdu, poprawę jakości oferty przewozowej kolei, poprawę stanu środowiska naturalnego wzdłuż linii Warszawa – Gdynia oraz zwiększenie stopnia wykorzystania transportu kolejowego w transporcie pasażerskim. Wykonawca zobowiązał się do wykonania zadania w okresie 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Informacje dla mediów:
Centrum Realizacji Inwestycji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl
tel. +22 47 321 47
www.pois.gov.pl
Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko
Zadanie realizowane jest w ramach projekt Nr POIiŚ 7.1 - 41 „Modernizacja Linii Kolejowej E-65/C-E65 na odcinku Warszawa – Gdynia – Obszar LCS Działdowo”.