Powrót
Szczegółowe i stale uaktualniane informacje o utrudnieniach w ruchu pociągów można znaleźć tutaj.
Informacje o utrudnieniach w ruchu kolejowym. Według sytuacji na godz. 8.00 dnia 17 czerwca 2010 r. przerwy w ruchu pociągów spowodowane powodzią trwały na następujących odcinkach liniach kolejowych:
- na linii Tarnów – Nowy Sącz – Muszyna – Krynica pociągi pasażerskie kursują jedynie na odcinku Stróże – Nowy Sącz, na pozostałych odcinkach tej linii doszło do licznych uszkodzeń, spośród których najpoważniejszym jest zniszczenie 4 czerwca przez Poprad mostu w Nowym Sączu; trwają prace na odcinku Stróże – Gromnik, zakłada się udrożnienie tego odcinka do 19 czerwca; udrożniono odcinki Żegiestów – Andrzejówka, Zaborowice – Bobowa, Bobowa – Wilczyska, Gromnik – Bogoniowice Ciężkowice.
- na linii Stróże – Jasło na odcinku Skołyszyn – Jasło (rozmyty nasyp, podmycie toru), przystąpiono do naprawy uszkodzonych odcinków torów, prace zostaną ukończone w połowie lipca. Naprawiono szkody wyrządzone przez powódź na odcinku Wola Łużańska – Gorlice Zagórzany; udrożniono odcinek Gorlice Zagórzany – Biecz;
- na stacji Sandomierz i odcinku Sandomierz – Grębów,
- na linii Pszczyna – Żory, odcinek Pszczyna – Radostowice, ruch pociągów pasażerskich skierowany przez stacje Chybie i Dębina, wprowadzono zastępczą komunikację autobusową; naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
- na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Bronowice (tylko ruch towarowy);
- na odcinku Łaziska Średnie – Orzesze Jaśkowice (tylko pociągi towarowe), naprawa zostanie zakończona do 20 czerwca.
Udrożniono odcinek Rydułtowy – Sumina na linii Rybnik – Sumina,
Utrudnienia w ruchu pociągów spowodowane powodzią, burzami i ulewnymi deszczami występują m.in. na odcinkach:
- na odcinku Starachowice – Kunów (linia Skarżysko Kamienna – Stalowa Wola) ruch prowadzony po jednym torze, sąsiedni tor położony na osuwającej się skarpie jest wyłączony z ruchu,
- na odcinku Kobiór – Pszczyna (linia Katowice – Bielsko Biała) ruch prowadzony jest po jednym torze, sąsiedni tor zamknięty z powodu osuwiska, naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
- na odcinku Most Wisła – Ochodza (linia Most Wisła – Chybie) ruch prowadzony po jednym torze, tor sąsiedni zamknięty z powodu podmycia, naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
- na odcinku Sędziszów Małopolski – Trzciana (linia Kraków – Rzeszów) zamknięty jeden tor z powodu osunięcia nasypu, ruch odbywa się po sąsiednim torze, naprawa zostanie zakończona do 10 lipca;
Trwa naprawa uszkodzonych odcinków i szacowanie strat spowodowanych powodziami. W niektórych przypadkach szkody są tak poważne, że naprawa będzie musiała potrwać nawet do lipca. Łączna długość torów zamkniętych dla ruchu pociągów na skutek powodzi wynosi 122,5 km.
W związku z zamknięciem Wału Miedzeszyńskiego, SKM Warszawa wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego uruchomiły w dniach 14-18 czerwca 21 dodatkowych pociągów w relacji Warszawa Falenica – Warszawa Wschodnia.
Ocenia się, że straty w infrastrukturze kolejowej spowodowane powodzią mogą sięgnąć kwoty 300 milionów złotych.
Skutki powodzi - sytuacja na torach 17.06.2010 godz. 8.00
Szczegółowe i stale uaktualniane informacje o utrudnieniach w ruchu pociągów można znaleźć tutaj.
Informacje o utrudnieniach w ruchu kolejowym. Według sytuacji na godz. 8.00 dnia 17 czerwca 2010 r. przerwy w ruchu pociągów spowodowane powodzią trwały na następujących odcinkach liniach kolejowych:
- na linii Tarnów – Nowy Sącz – Muszyna – Krynica pociągi pasażerskie kursują jedynie na odcinku Stróże – Nowy Sącz, na pozostałych odcinkach tej linii doszło do licznych uszkodzeń, spośród których najpoważniejszym jest zniszczenie 4 czerwca przez Poprad mostu w Nowym Sączu; trwają prace na odcinku Stróże – Gromnik, zakłada się udrożnienie tego odcinka do 19 czerwca; udrożniono odcinki Żegiestów – Andrzejówka, Zaborowice – Bobowa, Bobowa – Wilczyska, Gromnik – Bogoniowice Ciężkowice.
- na linii Stróże – Jasło na odcinku Skołyszyn – Jasło (rozmyty nasyp, podmycie toru), przystąpiono do naprawy uszkodzonych odcinków torów, prace zostaną ukończone w połowie lipca. Naprawiono szkody wyrządzone przez powódź na odcinku Wola Łużańska – Gorlice Zagórzany; udrożniono odcinek Gorlice Zagórzany – Biecz;
- na stacji Sandomierz i odcinku Sandomierz – Grębów,
- na linii Pszczyna – Żory, odcinek Pszczyna – Radostowice, ruch pociągów pasażerskich skierowany przez stacje Chybie i Dębina, wprowadzono zastępczą komunikację autobusową; naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
- na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Bronowice (tylko ruch towarowy);
- na odcinku Łaziska Średnie – Orzesze Jaśkowice (tylko pociągi towarowe), naprawa zostanie zakończona do 20 czerwca.
Udrożniono odcinek Rydułtowy – Sumina na linii Rybnik – Sumina,
Utrudnienia w ruchu pociągów spowodowane powodzią, burzami i ulewnymi deszczami występują m.in. na odcinkach:
- na odcinku Starachowice – Kunów (linia Skarżysko Kamienna – Stalowa Wola) ruch prowadzony po jednym torze, sąsiedni tor położony na osuwającej się skarpie jest wyłączony z ruchu,
- na odcinku Kobiór – Pszczyna (linia Katowice – Bielsko Biała) ruch prowadzony jest po jednym torze, sąsiedni tor zamknięty z powodu osuwiska, naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
- na odcinku Most Wisła – Ochodza (linia Most Wisła – Chybie) ruch prowadzony po jednym torze, tor sąsiedni zamknięty z powodu podmycia, naprawa zostanie zakończona do 15 lipca,
- na odcinku Sędziszów Małopolski – Trzciana (linia Kraków – Rzeszów) zamknięty jeden tor z powodu osunięcia nasypu, ruch odbywa się po sąsiednim torze, naprawa zostanie zakończona do 10 lipca;
Trwa naprawa uszkodzonych odcinków i szacowanie strat spowodowanych powodziami. W niektórych przypadkach szkody są tak poważne, że naprawa będzie musiała potrwać nawet do lipca. Łączna długość torów zamkniętych dla ruchu pociągów na skutek powodzi wynosi 122,5 km.
W związku z zamknięciem Wału Miedzeszyńskiego, SKM Warszawa wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego uruchomiły w dniach 14-18 czerwca 21 dodatkowych pociągów w relacji Warszawa Falenica – Warszawa Wschodnia.
Ocenia się, że straty w infrastrukturze kolejowej spowodowane powodzią mogą sięgnąć kwoty 300 milionów złotych.
Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA