Siedlce, Łuków, Międzyrzec Podlaski z nowymi peronami
Siedlce
Z efektów inwestycji korzystają już pasażerowie w Siedlcach. Na przełomie marca i kwietnia zakończyła się budowa pierwszej części przejścia podziemnego. Zmodernizowany jest trzeci peron, który jest wyższy niż dotychczasowy i pozwala na łatwiejsze wsiadanie do pociągów. Pociągi korzystają ze zmodernizowanych torów w południowej części stacji.
W marcu rozpoczęła się modernizacja pierwszego i drugiego peronu. Kontynuowana będzie budowa tunelu drogowego w ciągu ul. Kilińskiego, który powstaje w miejscu likwidowanej kładki dla pieszych. Tunel usprawni ruch samochodowy w mieście i odkorkuje dwa pozostałe wiadukty w ciągu ul. Garwolińskiej i Łukowskiej. Realizowana będzie także budowa drugiej części przejścia podziemnego.
Po zakończeniu prac na stacji w Siedlcach pasażerowie będą mogli korzystać z trzech nowych peronów wyposażonych m.in. w windy, ławki i wiaty. Stacja będzie w pełni dostosowana do obsługi osób niepełnosprawnych.
Międzyrzec Podlaski
Z nowego peronu już od stycznia korzystają mieszkańcy Międzyrzeca Podlaskiego. Pasażerowie mają do dyspozycji dwie z trzech montowanych w ramach inwestycji wind. Rozpoczęły się także prace przy budowie nowego peronu. Powstaje przejście podziemne, które już częściowo służy podróżnym. Zakończono montaż sieci trakcyjnej. W drugiej połowie kwietnia wykonawca planuje zamknięcie przejazdu kolejowego i zakończenie jego modernizacji.
Łuków
Pasażerowie na przystanku Łuków Zapowiednik mają do dyspozycji przebudowane perony wyposażone w nowe ławki oraz wiaty. Na stacji w Łukowie powstaje również kładka dla pieszych, która będzie wyposażona w windy. Budowany jest tunel drogowy, który – podobnie jak w przypadku Siedlec – podwyższy bezpieczeństwo ruchu samochodowego. W marcu w Łukowie zaczęła działać nowa skomputeryzowana nastawnia, z której dyżurni ruchu będą zarządzać ruchem pociągów na odcinku kilkudziesięciu kilometrów.
Modernizacja trzech stacji, w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu, to kolejna inwestycja na trasie z Siedlec do Terespola, będącej częścią magistrali Warszawa - Moskwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowały w 2010 roku wszystkie tory pomiędzy stacjami, sieć trakcyjną, przejazdy kolejowe, a także obiekty inżynieryjne jak mosty i wiadukty.
Zakończenie modernizacji stacji w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim zaplanowano do końca 2015 r. Koszt tego zadania to ponad 500 mln zł. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Ostatnim elementem modernizacji trasy będzie przebudowa stacji w Białej Podlaskiej i w Terespolu. PLK zaplanowały realizację inwestycji z wykorzystaniem funduszy UE na lata 2014 – 20. Obecnie zarządca sieci kolejowej pracuje nad szczegółową dokumentacją potrzebną do przeprowadzenia prac budowlanych.
Kontakt dla mediów:
Maciej Dutkiewicz
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
rzecznik@plk-sa.pl
T: +48 662 114 900