Powrót

Puławy wkrótce z odnowionymi stacjami

Za trzy miesiące rozpocznie się modernizacja stacji i dwóch przystanków w Puławach. Kompleksowo przebudowana zostanie stacja Puławy Miasto. Wygodniejsze wsiadanie do pociągów umożliwi wyższy, zadaszony peron. Będzie wyposażony w funkcjonalne oświetlenie i ławki. Komfort podróży zwiększy czytelny system dynamicznej informacji pasażerskiej, zarówno wizualnej, jak i głosowej. Całkowicie przebudowane zostanie podziemne przejście dla pieszych. Przystanek zostanie dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Kolejarze zamontują m.in. windę z tunelu na peron.
Na stacji Puławy zmodernizowane zostaną dwa perony. Będą nowe ławki, lepsze oświetlenie i wiaty. Czytelną informację pasażerską zapewni nowe oznakowanie i gabloty z rozkładem jazdy. Obiekt będzie dostosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Udogodnieniem dla rowerzystów będą stojaki umożliwiające bezpieczne pozostawienie jednośladów przy stacji.
Na lepsze zmienią się też warunki obsługi na przystanku Puławy Chemia. W miejsce obecnego peronu wyspowego powstaną dwie zadaszone platformy jednokrawędziowe. Obie będą w pełni oznakowane i dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Bezpieczne dojście na perony zapewni nowe podziemne przejście dla pieszych.

Modernizacja linii Lublin – Warszawa
Prace w Puławach będą prowadzone od czerwca br. do końca 2018 r., w ramach pierwszego etapu modernizacji linii nr 7 na odcinku Pilawa – Lublin. W tym czasie ruch pasażerski będzie prowadzony po jednym torze pomiędzy Pilawą a Garwolinem. Na pozostałych odcinkach modernizowanej trasy będzie obowiązywała komunikacja zastępcza. Trwają prace nad jej ostateczną formą. Czas podróży będzie zbliżony do obecnego. 
Pociągi z Lublina do Warszawy będą jeździły objazdem po linii  Łuków – Lublin Północny (nr 30). Od początku 2019 r. składy wrócą na zmodernizowany odcinek od Pilawy do Lublina. Prace przeniosą się na odcinek Pilawa – Otwock i zakończą się rok później. 
Na terenie powiatu puławskiego, oprócz stacji i przystanków, zmodernizowany zostanie m.in. most kolejowy nad kanałem Zakładów Azotowych w Puławach oraz przejazd kolejowy w pobliżu mostu. 
Po zakończeniu inwestycji, w ramach której PLK kompleksowo zmodernizują 150 km linii kolejowej oraz przebudują 42 stacje i przystanki, prędkość pociągów wzrośnie do 160 km/h, a najszybsze składy pokonają trasę z Lublina do Warszawy w 90 minut czyli o trzy kwadranse szybciej niż obecnie. Koszt modernizacji linii to niemal 4 mld zł i będzie ona realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.



Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
karol.jakubowski@plk-sa.pl
tel. 668 679 414

Pliki do pobrania