Umowa na przebudowę przystanku, podpisana z konsorcjum firm Bilfinger Berger Budownictwo S.A. i Przedsiębiorstwo Agat S.A. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opiewała na 64 mln złotych.
Obiekt został gruntownie przebudowany – wyposażono go w nowe wiaty zakrywające w całości perony. Dokonano pełnej modernizacji przejścia podziemnego, z którego na peron można dostać się z pomocą schodów ruchomych oraz wind. Biało - czerwona kolorystyka i mała architektura przystanku współgrają z elewacją Stadionu Narodowego. Nowy przystanek Warszawa Stadion jest przyjazny dla pasażerów spoza naszego kraju, którzy o odjazdach i przyjazdach pociągów dowiedzą się z opisów w języku angielskim, prezentowanych na peronowych wyświetlaczach elektronicznych. Zastosowanie monitoringu zwiększy bezpieczeństwo podróżnych i pomoże w utrzymaniu porządku na przystanku.
W ramach prac budowlanych przebudowano również nawierzchnię torową odcinka podmiejskiej linii średnicowej (nr 448) o długości 2,3 km.
Przebudowa przystanku Warszawa Stadion z częścią linii podmiejskich nr 448 w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Stadion wraz z przebudową przystanku Warszawa Stadion i stacji Warszawa Wschodnia" jest finansowane z budżetu państwa.
Informacje dla mediów: Maciej Dutkiewicz Rzecznik Prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. e-mail: ir.rzecznik@plk-sa.pl tel. +48 47 336 40
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.