Powrót

Przebudowa mostu na rzece Rokitnicy

Modernizacja mostu pozwoli na zniesienie dotychczasowych ograniczeń i prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/godz.
Obecnie realizowana jest faza I, która nie wymaga zamknięć torowych (wykonanie fundamentów na palach "jet grauting" i zmontowanie żelbetowych prefabrykatów), wprowadzono jedynie ograniczenie prędkości pociągów do 30 km/h.
Od 3 kwietnia 2008 r. rozpoczną się fazy II i III, w zakres których wejdzie demontaż nawierzchni torów oraz starych stalowych przęseł, skuwanie górnych fragmentów starych podpór, izolacja i odtwarzanie nawierzchni torowej.
Prace te potrwają do końca czerwca br. Początkowo zamknięte zostaną tory nr 2 i 3, a po ich wyremontowaniu tory nr 1 i 4. W czasie zamknięć pociągi będą jeździły według zmienionej organizacji ruchu.
W związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny w Warszawie organizuje w dniu 25 marca br. naradę koordynacyjną z przewoźnikami, której celem jest analiza zaproponowanych rozkładów jazdy pociągów i wypracowanie najkorzystniejszych rozwiązań. 


Komunikaty dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów do publicznej wiadomości przekażą przewoźnicy; dla pociągów w ruchu dalekobieżnym PKP Intercity oraz PKP Przewozy Regionalne, a w ruchu podmiejskim Koleje Mazowieckie.

Inwestycja jest realizowana w ramach Projektu ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015 Poprawa Stanu Infrastruktury Kolejowej w Polsce i współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Wykonawcą robót jest firma SKANSKA.

Opracował: Kazimierz Peryt
Rzecznik Prasowy PKP PLK S.A.
Oddział Regionalny w Warszawie
Tel. (0-22) 47-33-226, 0-608-285-979