Powrót

Przebudowa kolejowego Mostu Gdańskiego na półmetku

Zdemontowane zostało ostatnie przęsło starego mostu kolejowego nad Wisłą. Od listopada zeszłego roku rozebrano 9 stalowych konstrukcji o łącznej wadze prawie 2 tysięcy ton. Do tej operacji wykorzystywano specjalistyczne, ciężkie dźwigi, które na barkach zdejmowały stal z filarów.

Równocześnie z rozbiórką rozpoczęły się montaże nowych, wytrzymalszych przęseł. Na placu budowy od strony Wisłostrady nowe elementy były składane i umieszczane na specjalnych konstrukcjach, dzięki którym są transportowane na praską stronę mostu. Obecnie 2 z 9 przęseł są już gotowe i wykonawca przygotowuje się do osadzenia ich na filarach.

Prace przy przebudowie południowej nitki kolejowego Mostu Gdańskiego skupiają się także na wzmacnianiu podpór znajdujących się w wodzie.

Nowy południowy tor kolejowego mostu Gdańskiego wybudowany zostanie do sierpnia. Odnowiona ponad 500-metrowa południowa nitka będzie dostosowana do przejazdu pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a składów towarowych z prędkością 100 km/h. Zwiększy się przepustowość linii obwodowej.

Inwestycja za ponad 75 mln zł realizowana ze środków budżetowych.

Kontakt dla mediów:

Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
668 679 414