Prace modernizacyjne odcinka Jaworzno Szczakowa – Trzebinia nabierają tempa
Większy komfort dla pasażerówNa stacji Jaworzno Szczakowa trwają prace związane z przebudową peronów (nr 2 i nr 3) i obiektów inżynieryjnych. Perony zostaną podwyższone, co znacznie ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów oraz będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dojście na perony zapewni przejście pod torami, które obecnie jest w przebudowie. Przejście zostanie wyposażone w 2 windy (od strony miasta i na peron 2). Ponadto na peronach zostaną zamontowane nowe 200 m wiaty, ławki, gabloty informacyjne. Będzie nowe nagłośnienie i wizualna informacja dla podróżnych. Stacja w Jaworznie Szczakowej oraz przystanki osobowe w Jaworznie Ciężkowicach i Balinie będą przystosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Nowe i przebudowywane obiekty inżynieryjne
Na stacji trwają prace związane z rozbudową nastawni, gdzie powstanie Lokalne Centrum Sterowania. Na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia kontynuowane są prace przy budowie wiaduktów drogowych w ciągu ul. Bukowskiej i Mroczka w Jaworznie oraz w Balinie. Zastąpią one przejazdy kolejowo - drogowe.
Na stacji Jaworzno Ciężkowice rozpoczęto prace przy budowie przejścia pod torami a na przystanku osobowym Balin kładki dla pieszych. Prace na tym odcinku obejmują 33 obiekty inżynieryjne, w tym 5 przepustów ekologicznych tworzących system przejść dla mniejszych zwierząt.
Intensywne prace na projekcie trwają od czerwca 2017 r. między stacjami Jaworzno Szczakowa – Trzebinia.
Szybsza i sprawniejsza podróż do Krakowa
Efektem prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. będzie poprawa komfortu i bezpieczeństwa obsługi podróżnych na stacji Jaworzno Szczakowa oraz na przystankach osobowych w Jaworznie Ciężkowicach i w Balinie.
Zwiększy się także przepustowość linii a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu na trasie Katowice - Kraków. Zakończenie prac na odcinku Jaworzno Szczakowa - Trzebinia planowane jest w I kwartale 2019 r. Koszt modernizacji odcinka to 296 milionów złotych.
Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w czerwcu 2020 r. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice - Kraków to ok. 2,3 mld złotych. Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.
Inwestycjamiędzy stacjami Jaworzno Szczakowa – Trzebinia w liczbach:- 15 km linii kolejowej,
- 1 stacja i 2 przystanki osobowe,
- 4 nowe perony,
- 2 przebudowane perony,
- 33 obiekty inżynieryjne,
- 2 zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe,
- 6 zlikwidowanych przejazdów kolejowo – drogowych.
,,Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji”
Kontakt dla mediów:
Jacek Karniewski
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 192