Powódź na południu Polski - stan infrastruktury kolejowej - czwartek, 19.09.
Komunikat, 19 września 2024, godzina 18:00
Kolejarze z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykazali się dużym zaangażowaniem, przez kilka dni broniąc mostu kolejowego nad Nysą Kłodzką w Lewinie Brzeskim, który znajduje się na strategicznej magistrali Wrocław-Opole- Katowice-Kraków-Rzeszów. W trudnych warunkach, spowodowanych powodzią, pracownicy usuwali spod filarów mostu konary oraz inne materiały, które woda naniosła i które mogłyby uszkodzić konstrukcję mostu. Dzięki ich ciężkiej pracy i poświęceniu udało się zabezpieczyć przeprawę, co pozwoli na bezpieczny ruch pociągów na tej ważnej trasie.
Uruchomiliśmy w bardzo szybkim tempie zalane i zniszczone linie, umożliwiliśmy dojazdy do Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry, Kłodzka i Nysy. Cały czas utrzymany był dojazd na głównych magistralach, jak np. Wrocław – Wałbrzych. Najtrudniejsza sytuacja panuje na węźle Kłodzko, linii Nysa – Prudnik oraz na stacji Głuchołazy, najbardziej zniszczonych przez powódź. Na tych odcinkach tory i podtorze zostały zdeformowane, a woda wypłukała podsypkę. Kontynuujemy prace w tych miejscach, aby jak najszybciej przywrócić przejezdność.
Ruch pociągów wstrzymany jest na 2 odcinkach linii lokalnych.
- Nysa-Prudnik
- Kłodzko Główne – Kłodzko Miasto
Nieprzejezdne są przejścia graniczne z Czechami: Chałupki – Bohumin, Głuchołazy i Cieszyn. Częściowo przywrócony został ruch pasażerski na przejściu granicznym Zebrzydowice – Petrovice.
Do czwartku 19 września udrożniliśmy 26 odcinków linii kolejowych:
- Stacja Głuchołazy
- Otmuchów – Paczków
- Paczków – Kamieniec Ząbkowicki
- Mizerów – Gierałtowice
- Milicz – Zduny
- Chałupki – Racibórz
- Chałupki – Wodzisław Śląski
- Piwniczna – Wierchomla
- Brzeszcze Jawiszowice - Czechowice-Dziedzice
- Rybnik Niewiadom – Rydułtowy
- Łambinowice – Nysa
- Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój
- Dąbrowa Niemodlińska – Lewin Brzeski
- Nysa – Brzeg
- Szklarska Poręba – Piechowice
- Dzierżoniów Śląski – Mościsko Dzierżoniowskie
- Jelenia Góra Zachodnia - Jelenia Góra Sobieszów
- Kobierzyce – Sobótka
- Ścinawka Średnia - Ludwikowice Kłodzkie
- Głogówek – Racławice Śląskie
- Opole Zachodnie – Brzeg
- Lewin Brzeski – Dąbrowa Niemodlińska
- Sędzisław – Kamienna Góra
- Sędzisław – Marciszów
- Kłodzko Główne – Bardo Śląskie
- Głuszyca – Ludwikowice Kłodzkie
Na stacjach i przystankach wygłaszane są dodatkowe komunikaty o zmianach w komunikacji. Do godz. 18:00 odwołano 49 pociągów, a 49 uruchomiono w skróconych relacjach. Ze względu na sytuację pogodową odnotowano opóźnienia 62 pociągów na 419 minut.
Zarządca infrastruktury pozostaje w stałym kontakcie z przewoźnikami.
Komunikat, 19 września 2024, godzina 12:00
Kolejarze z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykazali się dużym zaangażowaniem, przez kilka dni broniąc mostu kolejowego nad Nysą Kłodzką w Lewinie Brzeskim, który znajduje się na strategicznej magistrali Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-Rzeszów. W trudnych warunkach, spowodowanych powodzią, pracownicy usuwali spod filarów mostu konary oraz inne materiały, które woda naniosła i które mogłyby uszkodzić konstrukcję mostu. Dzięki ich ciężkiej pracy i poświęceniu udało się zabezpieczyć przeprawę, co pozwoli na bezpieczny ruch pociągów na tej ważnej trasie.
Uruchomiliśmy w bardzo szybkim tempie zalane i zniszczone linie, umożliwiliśmy dojazdy do Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry, Kłodzka i Nysy. Cały czas utrzymany był dojazd na głównych magistralach, jak np. Wrocław – Wałbrzych. Najtrudniejsza sytuacja panuje na węźle Kłodzko, linii Nysa – Prudnik oraz na stacji Głuchołazy, najbardziej zniszczonych przez powódź. Na tych odcinkach tory i podtorze zostały zdeformowane, a woda wypłukała podsypkę. Kontynuujemy prace w tych miejscach, aby jak najszybciej przywrócić przejezdność.
Ruch pociągów wstrzymany jest na 2 odcinkach linii lokalnych.
- Nysa-Prudnik
- stacja Kłodzko Główne
Nieprzejezdne są przejścia graniczne z Czechami: Chałupki –Bohumin, Głuchołazy i Cieszyn. Częściowo przywrócony został ruch pasażerski na przejściu granicznym Zebrzydowice – Petrovice.
Do środy 18 września udrożniliśmy 26 odcinków linii kolejowych:
- stacja Głuchołazy
- Otmuchów – Paczków
- Paczków – Kamieniec Ząbkowicki
- Mizerów – Gierałtowice
- Milicz – Zduny
- Chałupki – Racibórz
- Chałupki – Wodzisław Śląski
- Piwniczna – Wierchomla
- Brzeszcze Jawiszowice - Czechowice-Dziedzice
- Rybnik Niewiadom – Rydułtowy
- Łambinowice – Nysa
- Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój
- Dąbrowa Niemodlińska – Lewin Brzeski
- Nysa – Brzeg
- Szklarska Poręba – Piechowice
- Dzierżoniów Śląski – Mościsko Dzierżoniowskie
- Jelenia Góra Zachodnia - Jelenia Góra Sobieszów
- Kobierzyce – Sobótka
- Ścinawka Średnia - Ludwikowice Kłodzkie
- Głogówek – Racławice Śląskie
- Opole Zachodnie – Brzeg
- Lewin Brzeski – Dąbrowa Niemodlińska
- Sędzisław – Kamienna Góra
- Sędzisław – Marciszów
- Kłodzko Główne – Bardo Śląskie
- Głuszyca – Ludwikowice Kłodzkie
Na stacjach i przystankach wygłaszane są dodatkowe komunikaty o zmianach w komunikacji. Do godz. 12:00 odwołano 51 pociągów, a 47 uruchomiono w skróconych relacjach. Ze względu na sytuację pogodową odnotowano opóźnienia 451 pociągów na 3388 minut.
Zarządca infrastruktury pozostaje w stałym kontakcie z przewoźnikami.
Komunikat, 19 września 2024, godzina 08:00
Kolejarze z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykazali się dużym zaangażowaniem, przez kilka dni broniąc mostu kolejowego nad Nysą Kłodzką w Lewinie Brzeskim, który znajduje się na strategicznej magistrali Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-Rzeszów. W trudnych warunkach, spowodowanych powodzią, pracownicy usuwali spod filarów mostu konary oraz inne materiały, które woda naniosła i które mogłyby uszkodzić konstrukcję mostu. Dzięki ich ciężkiej pracy i poświęceniu udało się zabezpieczyć przeprawę, co pozwoli na bezpieczny ruch pociągów na tej ważnej trasie.
Uruchomiliśmy w bardzo szybkim tempie zalane i zniszczone linie, umożliwiliśmy dojazdy do Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry, Kłodzka i Nysy. Cały czas utrzymany był dojazd na głównych magistralach, jak np. Wrocław – Wałbrzych. Najtrudniejsza sytuacja panuje na węźle Kłodzko, linii Nysa – Prudnik oraz na stacji Głuchołazy, najbardziej zniszczonych przez powódź. Na tych odcinkach tory i podtorze zostały zdeformowane, a woda wypłukała podsypkę. Kontynuujemy prace w tych miejscach, aby jak najszybciej przywrócić przejezdność.
Ruch pociągów wstrzymany jest na 3 odcinkach linii lokalnych.
- Nysa - Prudnik
- stacja Głuchołazy
- stacja Kłodzko Główne
Nieprzejezdne są przejścia graniczne z Czechami: Chałupki – Bohumin, i Cieszyn. Częściowo przywrócony został ruch pasażerski na przejściu granicznym Zebrzydowice – Petrovice.
Do środy 18 września udrożniliśmy 25 odcinków linii kolejowych:
- Otmuchów – Paczków
- Paczków – Kamieniec Ząbkowicki
- Mizerów – Gierałtowice
- Milicz – Zduny
- Chałupki – Racibórz
- Chałupki – Wodzisław Śląski
- Piwniczna – Wierchomla
- Brzeszcze Jawiszowice - Czechowice-Dziedzice
- Rybnik Niewiadom – Rydułtowy
- Łambinowice – Nysa
- Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój
- Dąbrowa Niemodlińska – Lewin Brzeski
- Nysa – Brzeg
- Szklarska Poręba – Piechowice
- Dzierżoniów Śląski – Mościsko Dzierżoniowskie
- Jelenia Góra Zachodnia - Jelenia Góra Sobieszów
- Kobierzyce – Sobótka
- Ścinawka Średnia - Ludwikowice Kłodzkie
- Głogówek – Racławice Śląskie
- Opole Zachodnie – Brzeg
- Lewin Brzeski – Dąbrowa Niemodlińska
- Sędzisław – Kamienna Góra
- Sędzisław – Marciszów
- Kłodzko Główne – Bardo Śląskie
- Głuszyca – Ludwikowice Kłodzkie
Na stacjach i przystankach wygłaszane są dodatkowe komunikaty o zmianach w komunikacji. Do godz. 08:00 odwołano 45 pociągów, a 46 uruchomiono w skróconych relacjach.
Wczoraj, 18 września, odwołanych było łącznie 53 pociągi, a 43 uruchomiono w skróconej relacji. Ze względu na warunki pogodowe odnotowano 11 zdarzeń, w wyniku których opóźnione były 40 pociągi na 292 minuty.
Polskie Linie Kolejowe S.A. dysponują 18 zespołami Kolejowego Ratownictwa Technicznego, 170 zespołami awaryjnego usuwania usterek, 65 pociągami sieciowymi oraz lokomotywą spalinową. Powołano Regionalne Zespoły Zarządzania Kryzysowego w Krakowie, Sosnowcu, Wrocławiu i Poznaniu.
Zarządca infrastruktury pozostaje w stałym kontakcie z przewoźnikami.