Powrót

Powódź na południu Polski - stan infrastruktury kolejowej - czwartek, 19.09.

Grafika ilustrująca informacje o zmianach w ruchu pociągów, spowodowane powodziami. Na tle, będącym delikatnym zarysem toru kolejowego, po lewej stronie znajduje się żółty prostokąt z granatowym napisem „Komunikat”. Pod tekstem znajduje się mniejszy, w białym kolorze: „Aktualny stan infrastruktury kolejowej”. Z prawej strony grafiki logo PLK SA oraz schemat węzła kolejowego.

Komunikat, 19 września 2024, godzina 18:00

Kolejarze z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykazali się dużym zaangażowaniem, przez kilka dni broniąc mostu kolejowego nad Nysą Kłodzką w Lewinie Brzeskim, który znajduje się na strategicznej magistrali Wrocław-Opole- Katowice-Kraków-Rzeszów. W trudnych warunkach, spowodowanych powodzią, pracownicy usuwali spod filarów mostu konary oraz inne materiały, które woda naniosła i które mogłyby uszkodzić konstrukcję mostu. Dzięki ich ciężkiej pracy i poświęceniu udało się zabezpieczyć przeprawę, co pozwoli na bezpieczny ruch pociągów na tej ważnej trasie.

Uruchomiliśmy w bardzo szybkim tempie zalane i zniszczone linie, umożliwiliśmy dojazdy do Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry, Kłodzka i Nysy. Cały czas utrzymany był dojazd na głównych magistralach, jak np. Wrocław – Wałbrzych. Najtrudniejsza sytuacja panuje na węźle Kłodzko, linii Nysa – Prudnik oraz na stacji Głuchołazy, najbardziej zniszczonych przez powódź. Na tych odcinkach tory i podtorze zostały zdeformowane, a woda wypłukała podsypkę. Kontynuujemy prace w tych miejscach, aby jak najszybciej przywrócić przejezdność.

Ruch pociągów wstrzymany jest na 2 odcinkach linii lokalnych.

  1. Nysa-Prudnik
  2. Kłodzko Główne – Kłodzko Miasto

Nieprzejezdne są przejścia graniczne z Czechami: Chałupki – Bohumin, Głuchołazy i Cieszyn. Częściowo przywrócony został ruch pasażerski na przejściu granicznym Zebrzydowice – Petrovice.

Do czwartku 19 września udrożniliśmy 26 odcinków linii kolejowych:

  1. Stacja Głuchołazy
  2. Otmuchów – Paczków
  3. Paczków – Kamieniec Ząbkowicki
  4. Mizerów – Gierałtowice  
  5. Milicz – Zduny
  6. Chałupki – Racibórz
  7. Chałupki – Wodzisław Śląski
  8. Piwniczna – Wierchomla
  9. Brzeszcze Jawiszowice - Czechowice-Dziedzice
  10. Rybnik Niewiadom – Rydułtowy
  11. Łambinowice – Nysa
  12. Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój
  13. Dąbrowa Niemodlińska – Lewin Brzeski
  14. Nysa – Brzeg  
  15. Szklarska Poręba – Piechowice
  16. Dzierżoniów Śląski – Mościsko Dzierżoniowskie
  17. Jelenia Góra Zachodnia - Jelenia Góra Sobieszów
  18. Kobierzyce – Sobótka
  19. Ścinawka Średnia - Ludwikowice Kłodzkie
  20. Głogówek – Racławice Śląskie
  21. Opole Zachodnie – Brzeg
  22. Lewin Brzeski – Dąbrowa Niemodlińska
  23. Sędzisław – Kamienna Góra
  24. Sędzisław – Marciszów
  25. Kłodzko Główne – Bardo Śląskie
  26. Głuszyca – Ludwikowice Kłodzkie

Na stacjach i przystankach wygłaszane są dodatkowe komunikaty o zmianach w komunikacji. Do godz.  18:00 odwołano 49 pociągów, a 49  uruchomiono w skróconych relacjach. Ze względu na sytuację pogodową odnotowano opóźnienia 62 pociągów na 419 minut.

Zarządca infrastruktury pozostaje w stałym kontakcie z przewoźnikami.

Komunikat, 19 września 2024, godzina 12:00

Kolejarze z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykazali się dużym zaangażowaniem, przez kilka dni broniąc mostu kolejowego nad Nysą Kłodzką w Lewinie Brzeskim, który znajduje się na strategicznej magistrali Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-Rzeszów. W trudnych warunkach, spowodowanych powodzią, pracownicy usuwali spod filarów mostu konary oraz inne materiały, które woda naniosła i które mogłyby uszkodzić konstrukcję mostu. Dzięki ich ciężkiej pracy i poświęceniu udało się zabezpieczyć przeprawę, co pozwoli na bezpieczny ruch pociągów na tej ważnej trasie.

Uruchomiliśmy w bardzo szybkim tempie zalane i zniszczone linie, umożliwiliśmy dojazdy do Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry, Kłodzka i Nysy. Cały czas utrzymany był dojazd na głównych magistralach, jak np. Wrocław – Wałbrzych. Najtrudniejsza sytuacja panuje na węźle Kłodzko, linii Nysa – Prudnik oraz na stacji Głuchołazy, najbardziej zniszczonych przez powódź. Na tych odcinkach tory i podtorze zostały zdeformowane, a woda wypłukała podsypkę. Kontynuujemy prace w tych miejscach, aby jak najszybciej przywrócić przejezdność.

Ruch pociągów wstrzymany jest na 2 odcinkach linii lokalnych.

  1. Nysa-Prudnik
  2. stacja Kłodzko Główne

Nieprzejezdne są przejścia graniczne z Czechami: Chałupki –Bohumin, Głuchołazy i Cieszyn. Częściowo przywrócony został ruch pasażerski na przejściu granicznym Zebrzydowice – Petrovice.

Do środy 18 września udrożniliśmy 26 odcinków linii kolejowych:

  1. stacja Głuchołazy
  2. Otmuchów – Paczków
  3. Paczków – Kamieniec Ząbkowicki
  4. Mizerów – Gierałtowice  
  5. Milicz – Zduny
  6. Chałupki – Racibórz
  7. Chałupki – Wodzisław Śląski
  8. Piwniczna – Wierchomla
  9. Brzeszcze Jawiszowice - Czechowice-Dziedzice
  10. Rybnik Niewiadom – Rydułtowy
  11. Łambinowice – Nysa
  12. Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój
  13. Dąbrowa Niemodlińska – Lewin Brzeski
  14. Nysa – Brzeg  
  15. Szklarska Poręba – Piechowice
  16. Dzierżoniów Śląski – Mościsko Dzierżoniowskie
  17. Jelenia Góra Zachodnia - Jelenia Góra Sobieszów
  18. Kobierzyce – Sobótka
  19. Ścinawka Średnia - Ludwikowice Kłodzkie
  20. Głogówek – Racławice Śląskie
  21. Opole Zachodnie – Brzeg
  22. Lewin Brzeski – Dąbrowa Niemodlińska
  23. Sędzisław – Kamienna Góra
  24. Sędzisław – Marciszów
  25. Kłodzko Główne – Bardo Śląskie
  26. Głuszyca – Ludwikowice Kłodzkie

Na stacjach i przystankach wygłaszane są dodatkowe komunikaty o zmianach w komunikacji. Do godz. 12:00 odwołano 51 pociągów, a 47 uruchomiono w skróconych relacjach. Ze względu na sytuację pogodową odnotowano opóźnienia 451 pociągów na 3388 minut.

Zarządca infrastruktury pozostaje w stałym kontakcie z przewoźnikami.

Mapa przedstawiająca przebieg linii kolejowych w województwach opolskim, dolnośląskim i śląskim. Ilustruje udrożnione oraz zamknięte linie kolejowe, wymienione w komunikacie o zmianach w ruchu pociągów.

Komunikat, 19 września 2024, godzina 08:00

Kolejarze z PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wykazali się dużym zaangażowaniem, przez kilka dni broniąc mostu kolejowego nad Nysą Kłodzką w Lewinie Brzeskim, który znajduje się na strategicznej magistrali Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-Rzeszów. W trudnych warunkach, spowodowanych powodzią, pracownicy usuwali spod filarów mostu konary oraz inne materiały, które woda naniosła i które mogłyby uszkodzić konstrukcję mostu. Dzięki ich ciężkiej pracy i poświęceniu udało się zabezpieczyć przeprawę, co pozwoli na bezpieczny ruch pociągów na tej ważnej trasie.

Uruchomiliśmy w bardzo szybkim tempie zalane i zniszczone linie, umożliwiliśmy dojazdy do Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry, Kłodzka i Nysy. Cały czas utrzymany był dojazd na głównych magistralach, jak np. Wrocław – Wałbrzych. Najtrudniejsza sytuacja panuje na węźle Kłodzko, linii Nysa – Prudnik oraz na stacji Głuchołazy, najbardziej zniszczonych przez powódź. Na tych odcinkach tory i podtorze zostały zdeformowane, a woda wypłukała podsypkę. Kontynuujemy prace w tych miejscach, aby jak najszybciej przywrócić przejezdność.

Ruch pociągów wstrzymany jest na 3 odcinkach linii lokalnych.

  1. Nysa - Prudnik
  2. stacja Głuchołazy
  3. stacja Kłodzko Główne

Nieprzejezdne są przejścia graniczne z Czechami: Chałupki – Bohumin, i Cieszyn. Częściowo przywrócony został ruch pasażerski na przejściu granicznym Zebrzydowice – Petrovice.

Do środy 18 września udrożniliśmy 25 odcinków linii kolejowych:

  1. Otmuchów – Paczków
  2. Paczków – Kamieniec Ząbkowicki
  3. Mizerów – Gierałtowice  
  4. Milicz – Zduny
  5. Chałupki – Racibórz
  6. Chałupki – Wodzisław Śląski
  7. Piwniczna – Wierchomla
  8. Brzeszcze Jawiszowice - Czechowice-Dziedzice
  9. Rybnik Niewiadom – Rydułtowy
  10. Łambinowice – Nysa
  11. Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój
  12. Dąbrowa Niemodlińska – Lewin Brzeski
  13. Nysa – Brzeg  
  14. Szklarska Poręba – Piechowice
  15. Dzierżoniów Śląski – Mościsko Dzierżoniowskie
  16. Jelenia Góra Zachodnia - Jelenia Góra Sobieszów
  17. Kobierzyce – Sobótka
  18. Ścinawka Średnia - Ludwikowice Kłodzkie
  19. Głogówek – Racławice Śląskie
  20. Opole Zachodnie – Brzeg
  21. Lewin Brzeski – Dąbrowa Niemodlińska
  22. Sędzisław – Kamienna Góra
  23. Sędzisław – Marciszów
  24. Kłodzko Główne – Bardo Śląskie
  25. Głuszyca – Ludwikowice Kłodzkie

Na stacjach i przystankach wygłaszane są dodatkowe komunikaty o zmianach w komunikacji. Do godz. 08:00 odwołano 45 pociągów, a 46 uruchomiono w skróconych relacjach.

Wczoraj, 18 września, odwołanych było łącznie 53 pociągi, a 43 uruchomiono w skróconej relacji. Ze względu na warunki pogodowe odnotowano 11 zdarzeń, w wyniku których opóźnione były 40 pociągi na 292 minuty.

Polskie Linie Kolejowe S.A. dysponują 18 zespołami Kolejowego Ratownictwa Technicznego, 170 zespołami awaryjnego usuwania usterek, 65 pociągami sieciowymi oraz lokomotywą spalinową. Powołano Regionalne Zespoły Zarządzania Kryzysowego w Krakowie, Sosnowcu, Wrocławiu i Poznaniu.

Zarządca infrastruktury pozostaje w stałym kontakcie z przewoźnikami.

Kontakt dla mediów:
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
T: 22 473 30 02