Ponad pół miliarda złotych na szybsze podróże z Olsztyna przez Korsze do Ełku
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na dokumentację projektową, która określi dokładny zakres prac. Zaplanowano elektryfikację trasy Ełk – Korsze (ok. 94 km), dzięki czemu skróci się czas przejazdu oraz zdecydowanie poprawi się komunikacja w regionie – m.in. poprzez uruchomienie dobrego połączenia między Olsztynem a Ełkiem przez Korsze.
- Dzięki modernizacji i elektryfikacji trasy z Ełku do Korsz, oraz prac na linii 353 na odcinku od Iławy do Korsz, pojedziemy o 30 min. krócej z Olsztyna do Ełku, przez Korsze. Wygodne perony na stacjach i przystankach wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych zwiększą komfort podróży pasażerów. Poprawi się przepustowość linii, co stworzy nowe możliwości dla przewozów regionalnych i dalekobieżnych – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Oprócz elektryfikacji linii PLK planują wykonać prace, które poprawią standard obsługi podróżnych. Wykonawca opracuje dokumentację na modernizację 6 stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i 7 przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo. Perony będą wygodniejsze. Każdy zostanie wyposażony w wiaty, ławki i funkcjonalne oświetlenie. Poprawi się oznakowanie i informacja o kursowaniu pociągów. Obiekty dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Planowana jest kompleksowa wymiana torów i 61 rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej. Po zakończeniu pociągi pasażerskie i towarowe przyspieszą. Poprawią się warunki do przewozu ładunków.
Sprawne i bezpieczne podróże będą możliwe dzięki wymianie i remontowi urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy również przebudowa 78 przejazdów kolejowo – drogowych. Prace obejmą w sumie 145 obiektów inżynieryjnych, m.in. mosty i wiadukty kolejowe.
Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją” realizowany będzie z POIiŚ. Szacunkowy koszt inwestycji w Krajowym Programie Kolejowym wynosi to 578,5 mln zł. Prace projektowe zaplanowano do 2020 r., natomiast realizacja robót budowlanych planowana jest w latach 2020-2023.
Kolej wraca na Warmię i Mazury
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w najbliższych latach zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym planują realizację 7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3 mld zł. Na liście podstawowej jest 5 projektów za ponad 1,5 mld zł. Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych Warmii i Mazur efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. M.in. dzięki o ok. 1h 25 min skróci się podróż w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk (z 3h 36 min do ok. 2h 11 min). Krótsze będą podróże na trasie Działdowo – Olsztyn (ok. 16 min) i tym samym o kwadrans skróci się dojazd z Olsztyna do Warszawy.
PLK elektryfikują linie kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do 2023 r. przewidują elektryfikację ok. 300 km linii kolejowych, a dla dalszych ok. 500 km prowadzone są prace studialne. Spółka zelektryfikuje m.in. trasy Ocice - Rzeszów, Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, Węgliniec – Zgorzelec czy Szczecin Główny – Granica państwa (Tantow). Zaplanowane w Krajowym Programie Kolejowym elektryfikacje linii sprawią, że podróże koleją po Polsce będą jeszcze szybsze i wygodniejsze. Poprawi się komunikacja kolejowa w regionach i pomiędzy województwami.
Kontakt dla mediów:
Joanna Kubiak
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
22 473 30 02
rzecznik@plk-sa.pl