Analizujemy wczorajszą decyzję UTK i ustalimy czy będziemy odwoływać się od kary. Wspólnie z przewoźnikami prowadzimy prace nad udoskonaleniem systemu. System został odebrany i po etapie wdrożenia oraz kilku miesiącach eksploatacji jest na etapie optymalizacji. Uważamy, że możemy mówić o błędach w działaniu systemu, a nie o braku informacji dla pasażerów.
PLK na bieżąco monitoruje działanie systemu i rejestruje występujące nieprawidłowości. W grudniu, od nowego rozkładu jazdy, PLK przejmie od innych podmiotów i zintegruje systemy informacji na stacjach. W tym celu m.in. opracowujemy jednolity standard zapowiedzi głosowych, wizualnych, statycznych oraz oznakowania. Kompleksowo nad tymi rozwiązaniami pracuje Biuro Infrastruktury Pasażerskiej.
Dynamiczny System Informacji Pasażerskiej rozwija się, stale wprowadzamy kolejne udogodnienia np. prezentację informacji głosowych i wizualnych w bardziej czytelny sposób. System, podobnie jak inne tego typu systemy, po wdrożeniu podlegał optymalizacjom. W ramach zmian wykonano już: poprawę obsługi pulpitu przez operatorów, przeprowadzono dodatkowe szkolenia obsługi, wyeliminowano zbędne komunikaty, skrócono czas trwania części komunikatów, poprawiono wyświetlane informacje i brzmienie komunikatów głosowych.
Według raportów zgłaszanych przez przewoźników liczba reklamacji dotyczących funkcjonowania systemu maleje.
Kolejny pakiet zmian optymalizacyjnych jest w przygotowaniu. Jedną z nich będą krótsze i bardziej czytelne dla pasażerów zapowiedzi.
Informacje dla mediów: Robert Kuczyński Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rzecznik@plk-sa.pl
Galeria
Informacja o plikach cookie
Ta strona używa plików cookies. Mają one dwie funkcje: zapewniają podstawową funkcjonalność tej witryny oraz pozwalają nam ulepszać nasze treści, zapisując i analizując zanonimizowane dane użytkownika. W dowolnym momencie możesz zmienić swoją zgodę na używanie tych plików. Więcej informacji na temat plików cookie oraz przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce prywatności.