Podróże koleją na Wszystkich Świętych
Znalezienie dogodnej przesiadki, peronu, z którego odjeżdża pociąg, pomoc z bagażem – na taką pomoc w najbliższych dniach mogą liczyć podróżni. Na 12 dworcach wsparcie zapewnią informatorzy mobilni. Będą oni dyżurować od godzin południowych do wieczornych m.in. w Trójmieście, Katowicach czy Wrocławiu. Dodatkowo, na największych dworcach, podróżni mogą liczyć na pomoc pracowników w InfoDworcach.
Całodobowo działa również Centrum Wsparcia Klienta, które zapewnia wsparcie obsługi pasażerów na każdym etapie podróży. Przy zmianach w kursowaniu pociągów CWK współpracuje w organizacji komunikacji zastępczej, umożliwiając pasażerom sprawne kontynuowanie podróży. Zapewnia także dodatkowe napoje i poczęstunek na dworcach oraz w pociągach.
Więcej miejsc w pociągach
PKP Intercity zachęca swoich pasażerów do planowania wyjazdów z wyprzedzeniem. Dzięki bieżącej analizie frekwencji w pociągach, Spółka, tam gdzie będzie to możliwe, wzmocni składy dodatkowymi wagonami. Trzeba jednak brać pod uwagę również dopuszczalną długość składu czy parametry peronów.
Wsparcie techniczne
W okresie podróży związanych z obchodami Wszystkich Świętych zarządca infrastruktury dodatkowo sprawdza przejezdność linii kolejowych. W pogotowiu pozostaje 165 zespołów pogotowia technicznego, których zadaniem jest szybkie usuwanie ewentualnych usterek.
Na ustalonych stacjach czuwają również pracownicy 66 pociągów sieciowych. W gotowości jest również 37 zespołów pogotowia elektroenergetycznego oraz 70 dyspozytorów pogotowia energetycznego.
W całym kraju analizowane są prognozy pogody, aby jak najlepiej przygotować dyżurne zespoły do pracy. W zależności od sytuacji i warunków pogodowych do działań będą włączani dodatkowi pracownicy i sprzęt.
Dla bezpiecznych podróży
Dodatkowe patrole Straży Ochrony Kolei w pociągach, na dworcach oraz na szlakach kolejowych zapewnią bezpieczeństwo w podróży. Do dyspozycji podróżnych jest także całodobowy numer alarmowy SOK – 22 47 40 000.
Nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego czuwa także ponad 1 650 dyżurnych ruchu i 114 dyspozytorów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Działania koordynuje Główna Dyspozytura, która całą dobę współpracuje ze wszystkimi przewoźnikami pasażerskimi i towarowymi, a w razie potrzeby także z służbami ratowniczymi.
Sprawdź wcześniej, o której odjeżdża pociąg
Informacje dotyczące rozkładu jazdy są dostępne na stacjach i przystankach w formie plakatów oraz na stronach portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl, a także bezpośrednio u przewoźników kolejowych. Informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity można znaleźć na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto, usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
694 480 239
Agnieszka Serbeńska
Rzecznik prasowy
PKP Intercity S.A.
rzecznik@intercity.pl
505 554 384
Michał Stilger
Polskie Koleje Państwowe S.A.
Michal.Stilger@pkp.pl
798 962 993