Pociągi z Poznania do Wrocławia jadą nowym mostem nad Odrą
Kolejowy most nad Odrą położony jest na odcinku między stacjami Wrocław Popowice i Wrocław Osobowice. Przeprawa składa się z dwóch równoległych obiektów mostowych (wschodniego i zachodniego). Wczoraj zakończyła się modernizacja jednej – zachodniej konstrukcji. Po zakończeniu wszystkich prac pociągi pojada przez most z prędkością 160 km/h.
Prace objęły wymianę stalowego przęsła nurtowego. Do demontażu i przesunięcia kratownicy na ląd wykorzystano barkę, system siłowników i lin. Żelbetowe elementy, w tym 29 filarów na terenie zalewowym, gruntownie sprawdzono, odnowiono i wzmocniono. Na moście położono nowy tor i zamontowano sieć trakcyjną.
Całkowita długość mostu wynosi blisko pół kilometra. 131 metrów mierzy nowe stalowe przęsło montowane z elementów na placu budowy i stopniowo przesuwane nad rzeką. Pozostała konstrukcja żelbetowa przebiega nad terenem zalewowym.
Z modernizacją mostu związana jest przebudowa dwóch sąsiednich wiaduktów m.in.nad Groblą Kozanowską, nad ul. Osobowicką i nowego przystanku Wroclaw Osobowice Cmentarz, położonych na trasie pierwszego z modernizowanych torów.
W styczniu prace kontynuowane będą na wschodnim moście osobowickim i sąsiednim torze. Zakończenie planowane jest jeszcze w bieżącym roku.
Koszt modernizacji mostów wynosi ok. 41 mln zł. Bezpośrednim wykonawcą jest firma Intercor z Zawiercia.
Prace realizowane są w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław - Poznań, Etap II - odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 662114900