PLK S.A. zwiększa możliwości podróży pociągiem do Zakopanego
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., realizowanej etapami na kolejowej zakopiance, pasażerowie mogli wygodnie podróżować pociągiem do Zakopanego, m.in. w Święta i w ferie. Blisko 30 zmodernizowanych stacji oraz nowe przystanki ułatwiły zimowe wyjazdy.
Kontynuacja prac między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem
1 marca ruszają kolejne prace, zwiększające możliwości i jakość komunikacji kolejowej na linii z Krakowa do Zakopanego. Przewidziano je do 21 czerwca br. Kontynuowane będą następne, roboty na torach, między Suchą Beskidzką a Zakopanem, dla krótszych i wygodniejszych podróży kolejową zakopianką. W czerwcu, do zmodernizowanych oraz nowych stacji i przystanków dołączy stacja Szaflary, a w grudniu Biały Dunajec i Zakopane.
Prace realizowane do czerwca, obejmą również budowę dodatkowych obiektów. Dzięki temu, podróżni zyskają lepszy dostęp do pociągów na stacji Nowy Targ. Zmodernizowany zostanie kolejny peron, usytuowany przy budynku dworca. W Poroninie, rozpoczną się prace budowlane związane z przejściem pod torami, które ułatwi komunikację na stacji wszystkim podróżnym.
Zmiany w rozkładzie jazdy od marca
Od środy 1 marca za pociągi dalekobieżne Intercity, m.in. z Warszawy i Trójmiasta będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Kraków – Zakopane. Autobusy zastępcze pojadą także na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane za pociągi Polregio. Zmiany są uwzględnione w rozkładzie jazdy, m.in. w Internecie na portalpasazera.pl.
Dostępność, nowy standard obsługi i krótsze podróże
Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do grudnia 2023 r. Oprócz zwiększenia dostępności i komfortu podróżnych na stacjach i przystankach, inwestycja stworzy możliwość skrócenia czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin, dla najszybszego pociągu.
Inwestycje na kolejowej zakopiance, w tym modernizacja i budowa przystanków realizowane są w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”. Projekt za ponad 1,1 mld zł netto jest współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.