PLK przebudują tory i wiadukty nad krakowskimi ulicami
Przebudowa torów, sieci trakcyjnej urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a także wyeksploatowanych i zbyt małych na potrzeby miasta wiaduktów, wymagała odpowiedniego rozkładu jazdy. Inwestor, wykonawca i zarządca dróg opracowali również zmiany w systemie komunikacji drogowej.
Dla podróżnych
W ramach modernizacji odcinka Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy powstanie m.in. nowy, wygodny przystanek Kraków Bronowice przy ul. Armii Krajowej. Obiekt będzie dobrze przygotowany do komfortowej obsługi pasażerów, m.in. dzięki wizualnej i głosowej informacji pasażerskiej oraz czytelnemu oznakowaniu. Podobnie jak wszystkie modernizowane i przebudowywane przystanki będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Komunikację ułatwią windy i schody ruchome oraz nowe przejście podziemne.
Dla miasta i kolei – 5 nowych rozwiązań
Modernizacja linii uwzględnia również zmiany w otoczeniu kolei. Do współczesnych potrzeb dostosowane będą obiekty służące miastu i kolei. Poprawi to sprawność i bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, ale duże korzyści będą dla mieszkańców.
PLK przebuduje 4 wiadukty w Krakowie: przy ulicach: Armii Krajowej, Łupaszki, Godlewskiego, Zielony Most. Przejścia będą szersze i wyższe. Pozwolą na wygodniejszy przejazd samochodów, co zdecydowanie usprawni komunikację w mieście.
Nowy wiadukt powstanie przy ul. Rydla. Obiekt zastąpi przejazd kolejowo drogowy. Dzięki temu kierowcy nie będą czekać na przejazd nawet ponad 100 pociągów dziennie. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa dla pieszych i pasażerów pociągów.
Zmiany niezbędne w czasie modernizacji
Zmiany w organizacji ruchu w mieście ustalane są przez inwestora i wykonawcę wspólnie z zarządcą drogi. Po dokładnych wspólnych analizach, które uwzględniają potrzeby pasażerów i użytkowników dróg, przyjmowane są najlepsze rozwiązania – tzn. umożliwiające sprawną realizację inwestycji przy założeniu minimalizacji utrudnień w trakcie prac dla kierowców oraz mieszkańców.
Na ul. Armii Krajowej od 4 stycznia do 15 września br. utrzymany jest ruch drogowy po jednym pasie. Każdy z kierunków będzie miał czynny jeden pas ruchu. Całkowite zamknięcie, ze względu na szczególnie intensywne prace, niezbędne jest wiaduktem w I fazie od 3 do 12 lutego br.
Przy ul. Łupaszki dla przebudowy wiaduktu planowane jest zamknięcie przejazdu pod wiaduktem od 9 stycznia do 6 lutego br.
Na ul. Zielony Most zamknięcie przejazdu pod obiektem zaplanowano od 16 stycznia do 15 kwietnia 2018 r. Przejazd będzie otwarty w czasie całkowitego zamknięcia przejazdu pod wiaduktem przy ul. Armii Krajowej, 3 - 12 luty.
Przy ul. Godlewskiego, dla przebudowy wiaduktu zamknięcie planowane jest od 6 lutego do 1 października br. W tym czasie możliwy będzie przejazd pod wiaduktem na ul. Łupaszki.
Na ul. Rydla, w związku z budową wiaduktu, zamknięty zostanie przejazd kolejowo-drogowy, od 5 stycznia do 30 maja 2018 r. Dla pieszych będzie zapewnione dobre oznakowane i bezpieczne przejście.
Podczas prac, ze względu na sytuacje, które przed rozpoczęciem budowy były nie do przewidzenia – zarówno na budowie, jak i w ruchu drogowym - mogą wystąpić zmiany. Wówczas ustalony wcześniej projekt organizacji ruchu będzie korygowany, by zapewnić bezpieczną komunikację dla kierowców, pieszych oraz mieszkańców.
Informacje o zmianach w komunikacji będą przekazywane na bieżąco
Zakończenie modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy planowane jest na koniec I półrocza 2018 r. Zakończenie inwestycji na całej trasie Katowice – Kraków planowane jest w 2020 r.
Projekt na linii E30 Katowice – Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego CEF „Łącząc Europę”.
Kontakt dla mediów:
Dorota Szalacha
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zespół prasowy
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 153
"Wyłączną odpowiedzialność za treść publikacji ponosi jej autor. Unia Europejska nie odpowiada za ewentualne wykorzystanie informacji zawartych w takiej publikacji"