Powrót

PLK ogłosiły przetarg na modernizację trasy Lublin – Stalowa Wola

Modernizacja i elektryfikacja trasy pozwoli na krótsze i bardziej atrakcyjne połączenia pasażerskie oraz będzie sprzyjała rozwojowi transportu towarowego. Poza skróceniem czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe, nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewnią płynny przejazd pociągów, a modernizacja skrzyżowań kolejowo-drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

W ramach przygotowywanego zadania, przebudowane zostaną perony na stacjach i przystankach oraz powstaną nowe przystanki w Charzewicach i Zaklikowie. Poprawi to dostęp do komunikacji kolejowej i komfort obsługi pasażerów. Podróżni będą mieć do dyspozycji nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oświetlenie. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. 

Krótsze przejazdy będą efektem wymiany torów i podwyższenia prędkości pociągów do 120 km/h. PLK przebuduje mosty, wiadukty i przepusty, a dzięki nowym urządzeniom zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. Ponadto inwestycja przewiduje budowę 11 przejść dla pieszych wraz z labiryntami, chodnikami i dojściami do peronów. Nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewnią płynny przejazd pociągów oraz zwiększenie przepustowości - przejazd większej liczby pociągów. 


Nowe możliwości transportu kolejowego 

Elektryfikacja linii pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą stworzy nowe możliwości dla dalekobieżnych przewozów pasażerskich, w tym wygodnych połączeń na trasie Warszawa – Lublin w kierunku Stalowej Woli i Rzeszowa. Możliwe będzie uruchomienie połączeń pasażerskich pomiędzy miastami województw wschodnich między innymi relacji Olsztyn – Białystok – Lublin – Rzeszów. Modernizacja wpłynie pozytywnie także na obsługę ruchu regionalnego m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa - Dorohusk.

Przebudowa i elektryfikacja trasy pozwoli na usprawnienie ruchu towarowego w południowo – wschodniej części Polski i sprawi, iż przewozy towarowe staną się bardziej efektywne i opłacalne. Wpłynie to na usprawnienie i przyspieszenie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance, a elektrownią węglową w Połańcu. 

Postępowanie realizowane jest w formule „Projektuj i buduj”. Opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja robót budowlanych planowane są na lata 2017-2019.



Kontakt dla mediów:

Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239