Powrót
"Nie uważaliśmy za stosowne informowanie szerokiej opinii publicznej o nieprawidłowościach ze strony firmy Polimex-Mostostal i o naszym konflikcie z tą firmą, ponieważ dla nas najważniejsze było zakończenie robót i rozpoczęcie przewozu pasażerów. Jednakże okoliczności, które zaszły w dniu wczorajszym zmusiły nas do podjęcia tej radykalnej decyzji. Wczoraj bowiem, podczas negocjacji, wykonawca groził nam blokadą tunelu, w przypadku nie spełnienia jego nieuzasadnionych roszczeń finansowych” – powiedziała Agnieszka Safuta-Pawlak, członek zarządu PKP PLK SA. W tej chwili teren budowy został zabezpieczony przez służby SOK, zaś ekipy PKP PLK S.A. prowadzą ostatnie prace porządkowe i wykończeniowe. W ciągu następnych dni odbędą się również przejazdy próbne pociągów tunelem.
Oddawany do użytku tunel średnicowy spełnia europejskie standardy funkcjonalności i bezpieczeństwa. Dotychczasową drewnianą nawierzchnię, która pozwalała na jazdę z prędkością 20 km/h zastąpiono bezpieczną, niepalną konstrukcją, umożliwiającą wygodną jazdę z prędkością 60 km/h. Przejazd między Dworcem Wschodnim a stacją Warszawa Włochy skróci się o 5 minut. Pociągi będą mogły jeździć co 3, a nie jak dotąd co 5 minut. Zainstalowano nowy wodociąg przystosowany do błyskawicznego użycia w przypadku pożaru. Strop i izolację zabezpieczono ognioodpornym materiałem. „Bezpieczeństwo podróżnych to nasz główny priorytet. Dlatego też jako inwestor czujemy się odpowiedzialni za prawidłowy przebieg prac. Jednak zarówno wydarzenia ostatnich dni, jak i wdrożone przez nas postępowanie jednoznacznie wykazują, że za opóźnianie otwarcia tunelu odpowiada wykonawca” – dodała Agnieszka Safuta-Pawlak, członek zarządu PKP PLK SA. Dodatkowych informacji udziela:
Krzysztof Łańcucki
tel. (0-22)47-32-200, 47-33-002
Otwarcie tunelu średnicowego
PKP PLK S.A. informuje również, że uzyskano decyzję o dopuszczeniu tunelu do użytkowania wydaną przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, a pierwsze pociągi ruszą 15 stycznia 2007 roku (w poniedziałek) o godzinie 4 rano."Nie uważaliśmy za stosowne informowanie szerokiej opinii publicznej o nieprawidłowościach ze strony firmy Polimex-Mostostal i o naszym konflikcie z tą firmą, ponieważ dla nas najważniejsze było zakończenie robót i rozpoczęcie przewozu pasażerów. Jednakże okoliczności, które zaszły w dniu wczorajszym zmusiły nas do podjęcia tej radykalnej decyzji. Wczoraj bowiem, podczas negocjacji, wykonawca groził nam blokadą tunelu, w przypadku nie spełnienia jego nieuzasadnionych roszczeń finansowych” – powiedziała Agnieszka Safuta-Pawlak, członek zarządu PKP PLK SA. W tej chwili teren budowy został zabezpieczony przez służby SOK, zaś ekipy PKP PLK S.A. prowadzą ostatnie prace porządkowe i wykończeniowe. W ciągu następnych dni odbędą się również przejazdy próbne pociągów tunelem.
Oddawany do użytku tunel średnicowy spełnia europejskie standardy funkcjonalności i bezpieczeństwa. Dotychczasową drewnianą nawierzchnię, która pozwalała na jazdę z prędkością 20 km/h zastąpiono bezpieczną, niepalną konstrukcją, umożliwiającą wygodną jazdę z prędkością 60 km/h. Przejazd między Dworcem Wschodnim a stacją Warszawa Włochy skróci się o 5 minut. Pociągi będą mogły jeździć co 3, a nie jak dotąd co 5 minut. Zainstalowano nowy wodociąg przystosowany do błyskawicznego użycia w przypadku pożaru. Strop i izolację zabezpieczono ognioodpornym materiałem. „Bezpieczeństwo podróżnych to nasz główny priorytet. Dlatego też jako inwestor czujemy się odpowiedzialni za prawidłowy przebieg prac. Jednak zarówno wydarzenia ostatnich dni, jak i wdrożone przez nas postępowanie jednoznacznie wykazują, że za opóźnianie otwarcia tunelu odpowiada wykonawca” – dodała Agnieszka Safuta-Pawlak, członek zarządu PKP PLK SA. Dodatkowych informacji udziela:
Krzysztof Łańcucki
tel. (0-22)47-32-200, 47-33-002